مقالات

طراحی سایت ضعیف

طراحی سایت ضعیف

2 خرداد, 1398Zekavatوب سایت, مقالاتدیدگاه بگذارید

طراحی سایت ضعیف و غیر حرفه ای

زمانی که در مورد طراحی وب در مشهد یا سایر نقاط ایران صحبت می کنیم، مخاطب عام فکر می کند هر وب سایتی می تواند کسب و کارش را متحول سازد، اما اینطور نیست و گاها با طراحی سایت ضعیف و نامناسب، می توانید ضررهای بسیار بزرگ و جبران ناپذیری به کسب و کار خود وارد نمایید. اگر وب سایت شما حداقل استانداردها را نداشته باشد، چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی مطابق با اصول نباشد؛ به هیج عنوان نباید بر روی حسابی باز کنید. چراکه این وب سایت برای کسب و کار پیش از اینکه فایده ای داشته باشد، مضر است.

اما طراحی سایت ضعیف چیست؟

همان طور که در مقالات قبلی به طراحی سایت حرفه ای اشاره کردیم، اگر وب سایت شما آن موارد را نداشته باشد، پس یک وب سایت ضعیف تلقی خواهد شد. یک وب سایت در مرحله اول باید به گونه ای طراحی شود که به چشم مخاطب زیبا و مطلوب جلوه کند. یک وب سایت شلوغ با المان های ناهماهنگ و ناموزون هرگز نمی تواند یک کاربر را مجذوب خود کند و به احتمال زیاد کاربر را فراری خواهد داد.

قطعا همه شما تجربه بازدید از یک وب سایت غیر حرفه ای را دارید. اولین چیزی که چشم شما را اذیت می کند در بسیاری موارد، تعداد بسیار زیاد بنرهای تبلیغاتی است. شما در اینجور وب سایت ها به سختی می توانید محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنید و در این چنین مواقعی پس از چند ثانیه صفحه آن وب سایت را بسته و از آن خارج می شوید و قطعا هرگز به آن باز نخواهید گشت.

در بسیاری از مواقع سایت ها از نظر طراحی و گرافیک می توانند عالی باشند، اما همانقدر که طراحی و ظاهر مهم می باشد، عملکرد وب سایت نیز مهم است و می بایست مطابق با اصول طراحی سایت پیاده سازی شود. یک وب سایت کند و بی کیفیت که مدت زمان زیادی را صرف بارگزاری می کند، قطعا نه تنها برای شما بلکه برای هیچکس مطلوب نخواهد بود. سرعت بارگزاری وب سایت، امنیت آن و بطور کلی تجربه کاربری وب سایت کی عامل بسیار بسیار مهم در موفقیت و یا شکست یک وب سایت تجاری است.

فرض کنیم جهت خرید بلیط وارد وب سایت آژانس هواپیمایی می شویم، قطعا قصد خرید داریم اما اگر باکس های مربوطه به خرید در مکان مناسبی از وب سایت نباشد، هر چه قدر هم که طراحی خاص و منحصر به فردی داشته باشد، کاربر ناراضی خواهد شد و این وب سایت را ترک کرده و به سراغ رقبای آن خواهد رفت.

سایت ضعیف گوگل را جدی نمی گیرد!

حتی اگر وب سایت شما از نظر طراحی و کاربری ضعیف باشد باز هم شانس برنده شدن در بین رقبای مجازی خود را خواهید داشت! البته فقط زمانی که در صفحه اول گوگل باشید.

یک ضرب المثل بسیار رایج در بین افرادی که سئو کار می کنن اینه که، اگر میخوای یک جنازه دفن کنی بهترین مکان، صفحه دوم گوگله!

با توجه به موضوع فوق به جرات می توان گفت حتی اگر بهترین طراحی سایت را داشته باشید، اما گوگل را جدی نگیرید و در صفحه اول رتبه ای نداشته باشید، هیچ امیدی به فضاهای مجازی کسب و کار شما نیست! صفحه اول گوگل در 99درصد موارد فقط جایی برای حرفه ای ها است و فقط وب سایت هایی به این صفحه از لیست نتایج گوگل می رسند که هم از لحاظ رابط کاربری و هم از لحاظ تجربه کاربری در بهترین سطح باشند. اگر در می خواهید بیشتر با مفاهیم رابط و تجربه کاربری آشنا شوید، حتما مقاله UI/UX چیست؟ را در وبلاگ وب سایت شرکت آریاز، بهترین شرکت طراح وب در مشهد، مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است که حضور یک وب سایت در صفحه اول لیست نتایج گوگل به معنی سرازیر شدن سیلی از کاربران به سمت آن وب سایت است و این موضوع برای وب سایت های تجاری که محصولات یا خدماتی را ارائه می کنند، می تواند درآمدی خارق العاده را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره