مقالات

مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

31 خرداد, 1401Zekavatمقالات, وب سایتدیدگاه بگذارید

معرفی مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

افزایش توجه مردم به فضای مجازی و استفاده از سایت‌های اینترنتی یک موقعیت مناسب برای رشد کسب و کارهای الکترونیک به وجود آورده است. تقریبا می‌توان گفت که اکثر مردم در ایران از اینترنت برای جستجوی نیازهای مختلف خود استفاده می‌کنند. این موضوع به این معنی است که شما نیز می توانید با طراحی سایت فروشگاهی در مشهد، کالا و محصولات خود را در بستر اینترنت به فروش برسانید.
در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس می‌پردازیم. کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند تا یک انتخاب درست داشته باشیم.

مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی یک درگاه آنلاین است که از طریق آن می‌توان به معرفی محصولات یا خدمات به مشتریان پرداخت. در فروشگاه اینترنتی امکان پرداخت آنلاین وجود دارد. خرید اینترنتی به این دلیل محبوب شده است که نیاز به حضور فیزیکی را در فروشگاه‌ها حذف می‌کند و با کمک این شیوه می‌توان بدون محدودیت از هر جایی و در هر زمانی خرید خود را انجام داد.

انواع فروشگاه اینترنتی

برای اینکه بتوانیم درباره مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس صحبت کنیم بهتر است با انواع آنلاین شاپ‌ها بیشتر آشنا شویم. بطور کلی می‌توان فروشگاه‌های اینترنتی را به 2 دسته کلی تقسیم کرد:

1- فروشگاه کالاهای فیزیکی

در این نوع فروشگاه، محصولات فیزیکی به مشتریان عرضه می‌شود. فروشگاه‌های فروش گوشی موبایل، لپ‌تاپ، پوشاک، تجهیزات صنعتی و.. از مهمترین فروشگاه‌های این سبکی هستند.

در این نوع از فروش اینترنتی باید بتوان اعتماد مخاطب را جلب کرد. زیرا خرید محصول فیزیکی بدون آنکه مشتری آن را لمس کند، کار چندان ساده‌ای نیست.

2- فروشگاه کالای دیجیتال

در این نوع از فروشگاه‌های اینترنتی شاهد عرضه محصولات دیجیتال هستیم. فروش نرم‌افزار، فایل، دانلود فیلم و موسیقی، فروش شارژ موبایل و.. از مهمترین نوع فروش محصولات دیجیتال هستند.

البتّه یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند ترکیبی از 2 حالت فوق هم باشد.

انواع فروشگاه‌های اینترنتی به لحاظ زیر ساخت

برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم معمولا یکی از  3 راه‌حل زیر را می‌توانیم انتخاب کنیم:

روش های مختلف ساخت فروشگاه اینترنتی

1- استفاده از فروشگاه‌سازها

فروشگاه‌سازها یک سیستم فروش اینترنتی یکپارچه هستند که توسط یک سرویس دهنده در اختیار افراد قرار می‌گیرند. در واقع فروشگاه‌ساز را می‌توان معادل یک سرویس وبلاگدهی دانست.

2- طراحی فروشگاه اختصاصی

در طراحی فروشگاه اختصاصی با توجه به نیاز کسب و کار به طراحی رابط کاربری پرداخته می‌شود و سپس با کد نویسی به پیاده‌سازی یک فروشگاه اینترنتی پرداخته می‌شود. این نوع از فروشگاه اینترنتی برای کاربردهای خاص که سیستم‌های عمومی پاسخگوی آن نیستند مناسب است.

3- استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا

در این شیوه با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، پرستاشاپ و.. به طراحی یک فروشگاه اینترنتی پرداخته می‌شود. با توجه به فراگیر بودن وردپرس شاهد این هستیم که آنلاین شاپ‌های بسیاری با آن طراحی می‌شوند. به همین دلیل در ادامه به بررسی کامل مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس می‌پردازیم.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

با کمک وردپرس می‌توان یک فروشگاه اینترنتی پیشرفته ایجاد کرد. برای ساخت فروشگاه وردپرسی بعد از نصب وردپرس باید به نصب یک قالب فروشگاهی و افزونه‌های مرتبط با آن پرداخت. بسیاری از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس مربوط به قالب و ایرادات آن می‌شود به همین دلیل توجه به نکاتی در این زمینه ضروری است.

نکات مهم در تهیه قالب سایت فروشگاهی وردپرس

برای اینکه بتوانیم به خوبی مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس را کنترل کنیم باید یک قالب فروشگاهی مناسب داشته باشیم. نکات زیر در انتخاب یک قالب می‌تواند کمک زیادی به ما بنماید:

1- ساده و کاربر پسند بودن

یک قالب سایت فروشگاهی باید ساده باشد تا کاربر بتواند به راحتی نیاز خود را بیابد و خرید خود را انجام دهد. سایت‌های فروشگاهی که کاربر به راحتی نمی‌تواند کالا را بیابد یا آن را خریداری کند نرخ تبدیل پایینی دارند.

از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس که باید مورد توجه قرار بگیرد نوع طراحی رابط کاربری است. یک رابط کاربری(UI) ضعیف باعث ضربه زدن به تجربه کاربری(UX) خواهد شد. یک تجربه کاربری خوب عملکرد فروشگاه اینترنتی را متحول خواهد کرد.

2- قالب سبک با سرعت لود بالا

راه‌اندازی وردپرس ساده است و نیاز به امکانات پیشرفته‌ای ندارد. از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس این است که می‌توان با خریداری یک هاست معمولی یک آنلاین شاپ داشت. امّا زمانی که یک قالب سنگین بر روی این هاست نصب می‌شود مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

سرعت لود پایین فروشگاه اینترنتی باعث افزایش نرخ پرش می‌شود بنابراین بهتر است یک قالب سبک تهیه کنیم که حجم زیادی نداشته باشد و سریع صفحات آن بارگذاری شود.

3- واکنش‌گرایی

رسپانسیو بودن یا واکنش‌گرایی در یک فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. زیرا بسیاری از کاربران با گوشی هوشمند خود به بازدید از فروشگاه اینترنتی می‌پردازند. در بررسی مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید به واکنش‌گرایی دقت کرد.

4- بروزرسانی قالب

از مزیت‌های وردپرس بروزرسانی هسته، قالب و افزونه‌های آن است. قالب سایت فروشگاهی ممکن است دارای مشکلاتی باشد که با گذر زمان مشخص خواهد شد. به همین دلیل باید یک قالب سایت فروشگاهی هر از چند گاهی بروزرسانی شود.

از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس، عدم بروزرسانی قالب‌ها است. در برخی از مواقع برخی از قالب‌ها نیز خیلی سریع بروزرسانی می‌شوند که این موضوع هم می‌تواند وقت زیادی از وبمستر و راهبر فروشگاه اینترنتی بگیرد.

5- پشتیبانی

معمولا در نصب یک قالب فروشگاهی وردپرس ممکن است، مشکلات متعددی رخ بدهد. از مواردی که می‌توان آن را جزیی از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس دانست، نوع و کیفیت خدمات پشتیبانی شرکت سازنده قالب است. اگر شرکت طراح قالب پاسخگویی مناسبی داشته باشد می‌توان به عملکرد فروشگاه اینترنتی اعتماد بیشتری داشت.

6- سازگاری قالب با افزونه‌های کاربردی

در یک فروشگاه اینترنتی باید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنیم. از مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی با وردپرس این است که برخی از افزونه‌ها با قالب فروشگاهی سازگاری ندارند. به همین دلیل در هنگام طراحی باید به ویژگی‌هایی که از یک قالب انتظار داریم توجه کافی داشته باشیم.

فواید ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

مهمترین مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

  1. راه‌اندازی سریع فروشگاه اینترنتی
  2. امکان درج نامحدود محصول در فروشگاه اینترنتی وردپرس
  3. استفاده از افزونه‌های مختلف برای توسعه قابلیت‌های فروشگاه
  4. امکان سئو صفحات محصول برای افزایش ترافیک و فروش محصولات
  5. امنیت بالا برای مشتری و صاحب فروشگاه
  6. متن باز بودن افزونه‌های فروشگاهی وردپرس که امکان توسعه و تغییرات را فراهم می‌آورند.
  7. هزینه کم طراحی سایت به نسبت سایر CMSها
  8. کنترل پنل ساده ولی حرفه‌ای که امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار مدیر سایت قرار می‌دهد

معایب طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

  1. برای توسعه فروشگاه اینترنتی با وردپرس نیاز به دانش فنی و نیروی انسانی ماهر وجود دارد.
  2. نیاز به بروزرسانی و کنترل عملکرد افزونه‌های مختلف در وردپرس
  3. برای سئو باید زمان زیادی را صرف کرد.
  4. شخصی‌سازی صفحات فروشگاهی در وردپرس نیاز به برنامه‌نویسی دارد.

نمونه سایت فروشگاهی با وردپرس

هنگامی که قصد طراحی و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را داریم باید به بررسی نمونه‌های مختلف از فروشگاه اینترنتی بپردازیم. دیدن نمونه سایت‌های مختلف فروشگاهی به ما کمک می‌کند تا با مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس آشنا شویم. قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرس حتما به مسائل زیر دقت کنید:

  1. نیازمندی: برای اینکه بتوان به درک درستی از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس رسید بهتر است یک چک لیست از نیازهایمان را تهیه کنیم.
  2. شرایط مخاطبان: هر سایت فروشگاهی شرایط خاص خود را با توجه به مخاطبانش دارد. به همین دلیل قبل از راه‌اندازی فروشگاه خود به بررسی شرایط مخاطب و امکانات او بپردازید.
  3. هدف از فروشگاه اینترنتی: بسیاری از معایب فروشگاه اینترنتی به علّت انتخاب اهداف اشتباه ایجاد می‌شود. ممکن است هدف از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی فروش نباشد و اهدافی مانند برندینگ، نمایش کاتالوگ محصولات و .. در اولویت باشند.
  4. توسعه در آینده: همانطور که یک کسب و کار رشد می‌کند، فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به تغییرات ذائقه مشتریان و نیازهای آنها دچار تحول می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از مزایای یک فروشگاه اینترنتی ممکن است در گذر زمان تبدیل به معایب آن شود. به همین دلیل در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به نیازهای آینده توجه داشت.

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس

برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی می‌توان از افزونه‌های مختلفی استفاده کرد. بسیاری از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس به دلیل انتخاب‌های افزونه‌های اشتباه ایجاد می‌شود. مهمترین افزونه‌های فروشگاه ساز وردپرس عبارتند از:

1- ووکامرس

یک افزونه قدرتمند که در کمترین زمان یک سایت وردپرسی را تبدیل به یک سایت فروشگاهی می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باعث تمایز ووکامرس از بقیه افزونه‌های فروشگاه ساز شده است، ماژول‌های متنوع آن است. با کمک این ماژول‌ها(Add on) می‌توان امکانات زیادی را به فروشگاه اینترنتی اضافه کرد.

2- EDD

Easy Digital Download  افزونه‌ای ساده و کاربردی برای فروش محصولات دیجیتال است. اگر قصد دارید تا یک فروشگاه برای عرضه دیجیتال و فروش فایل راه‌اندازی کنید حتما به بررسی امکانات EDD بپردازید.

EDD تمرکز اصلی خود را بر روی محصولات دیجیتال گذاشته است. به همین دلیل مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با این افزونه می‌تواند کاملا متفاوت از ووکامرس باشد.

3- OPen Cart

از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با افزونه‌های وردپرسی این است که نیازبه چندین پلاگین در سایت فروشگاهی وجود دارد.

open cart برای حل این مشکل تمامی افزونه‌های مورد نیاز برای تجارت الکترونیک را به صورت یکجا در خود جای داده است.

4- افزونهWP

یک افزونه کاملا مشابه ووکامرس که بر خلاف آن یک پلاگین پولی است. ارائه یک سیستم حمل و نقل پیشرفته و پشتیبانی قوی در WP باعث شده است تا بسیاری آن را به ووکامرس ترجیح دهند.

5- افزونه مگنتو

Magento یک افزونه کاربردی برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس است. از مزایا و معایب این افزونه وردپرس می‌توان امکان توسعه سریع آن و البتّه پیچیدگی کار با آن را ذکر کرد.

سخن پایانی..

در هنگام راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی باید به مجموعه‌ای از مزایا و معایب ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس توجه داشت. قطعا انتخاب هر قالب یا افزونه می‌تواند مزایایی را برای شما به همراه بیاورد و البته در کنار آن معایبی را هم خواهد داشت.

برای طراحی بهترین سایت فروشگاهی برای کسب و کارتان از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید با مدیریت هزینه‌ها در طراحی فروشگاه اینترنتی، در کمترین زمان بهترین نتایج را بدست بیاورید.

شرکت توسعه گران آریاز، دارای بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی سایت در مشهد می باشد. کارشناسان ماهر ما در این مجموعه می توانند شما را در تمامی مراحل طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی تان راهنمایی کنند. شما عزیزان می توانید نمونه کارهای طراحی فروشگاه اینترنتی در مشهد را در بخش نمونه کارهای طراحی سایت شرکت توسعه گران آریاز ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره