مقالات

ویژگی های یک سایت حرفه ای

ویژگی های سایت حرفه ای چیست

1 خرداد, 1398Zekavatوب سایت, مقالاتیک دیدگاه

یک وب سایت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه با توجه به افزایش کاربران اینترنتی و داغ تر شدن بازار صادرات، می توان طراحی وب سایت حرفه ای را کلید اصلی جهت دستیابی به افزایش سهم بازارهای داخلی و خارجی دانست.

اما قبل از اینکه طراحی سایت صورت بگیرد باید چه نکاتی را مد نظر قرار بدید؟ آیا با ویژگی های یک سایت حرفه ای آشنا هستید؟

در این مقاله قصد داریم تا فاکتورهای کلیدی طراحی وب سایت را باهم بررسی داشته باشیم. تا بتوانیم در طراحی وب سایت خودمان این موارد را پیاده سازی کنیم و در نهایت از وب سایت خودمان بیشترین نتیجه و بازخورد را دریافت کنیم.

ویژگی های ضروری یک وب سایت حرفه ای

۱- شناسایی کاربران مورد هدف و نیازهای خود از سایت حرفه ای

فرض کنیم شرکت شما در مشهد قرار دارد و جامعه هدف شما کاربران مشهدی هستند.پیش از اقدام به طراحی وب سایت مشهد نیاز است تا مخاطبین خود را به صورت کامل آنالیز و شناسایی کرده باشید. شما باید دریابید که کاربران هدف شما، از چه چیزی خوششان می آید و چه چیزی را دوست ندارند. نتایج این تحقیقات می تواند به شما در انتخاب قالب، فونت و رنگ بندی وب سایت کمک بسیاری بکند و حتی می تواند لحن نگارش محتوای وب سایت شما را نیز مشخص کند.

به عنوان مثال جهت طراحی سایت باربری در مشهد نیاز است تا در اسلایدر وب سایت و یا مکان هایی که مخاطبین به راحتی آن را مشاهده می کنند از جملاتی نظیر لطفا انعام پرداخت نکنید یا با پرداخت نکردن انعام خدمات بهتری دریافت خواهید کرد، را قرار بدید. زیرا این موضوع یکی از دغدغه افراد مشهدی می باشد!

اگر قبل از شروع به طراحی سایت در مشهد  کاربران را به خوبی شناسایی کرده باشید نرخ تبدیل بالاتری نسبت به رقبای کاری خود خواهید داشت. افزایش نرخ تبدیل وب سایت را می توان هدف نهایی هر وب سایتی دانست و تمام فعالیت هایی که بر روی وب سایت انجام می شوند در راستای افزایش این عدد می باشد.

اگر در مورد نرخ تبدیل و روش های افزایش آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مقاله نرخ تبدیل چیست؟ را در وبلاگ آریاز مطالعه کنید.

۲- نمایش اطلاعات به سریع ترین و راحت ترین روش ممکن

این روزها کاربران حوصله جستجو در وب سایت ها را ندارند و باید به سریع ترین روش ممکن آن ها را به سرمنزل رساند. تحقیقات نشان داده است که کاربران پس از ورود به یک وب سایت تنها 20 ثانیه را صرف پیدا کردن محتوای مورد نظرشان صرف می کنند و در صورتی که آن را پیدا نکنند، از آن وب سایت خارج می شوند.

اگر کاربران شما وارد سایت می شوند به دلیل برداشت اطلاعات تماس پس باید آن را در بهترین قسمت سایت قرار بدید. اگر ورودی های شما به دلیل ثبت درخواست یا ثبت سفارش می باشد پس باید جانمایی مناسبی جهت برگه های مربوطه داشته باشید.

واضح بودن عناوین، منوها و موضاعات مختلف در سایت یکی دیگر از موضوعات مهم در این بخش می باشد. قسمت منوی وب سایت، از این لحاظ اهمیت زیادی دارد که کاربر را به دیگر صفحات مهم وب سایت هدایت می کند. به همین خاطر باید در طراحی منوها و چینش آن نهایت دقت اعمال شود.

۳- سرعت لود بالا نشانه دیگری در سایت حرفه ای

سعی کنین تا حد امکان کیفیت تصاویر خود را در حد معقولانه ای پایین نگه دارید. وب سایت هایی می توانند نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند که در کمتر از ۵ ثانیه برای کاربران به صورت کامل لود شوند. هرچه یک وب سایت سریعتر بارگزاری شود، بیشتر مورد توجه کاربر قرار می گیرد و تجربه بهتری را برای او به همراه خواهد داشت.

جهت تحقق این موضوع علاوه بر پایین بودن حجم صفحات نیاز است تا میزبانی (هاست) با کیفیتی داشته باشید. به عنوان مثال اگر طراحی سایت در مشهد صورت گرفته است و کاربران شما ایرانی هستند می توانید از سرورهای داخلی استفاده نمایید تا سرعت بارگذاری بهتری را تجربه نمایید.

اما اگر وب سایت شما چند زبانه است و در سایر کشورها نیز کاربرانی را مورد هدف قرار می دهد، علاوه بر یک سرویس هاستینگ قدرتمند به یک شبکه تحویل محتوا و یا CDN (Content Delivery Network) خوب نیز نیاز خواهید داشت تا سرعت بارگزاری وب سایت شما در تمام نقاط جهان کیفیت خوبی داشته باشد.

دقت داشته باشید در صورت پایین بودن کیفیت سرورهای داخلی این موضوع می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر های بسیار بدی داشته باشد.

۴- طراحی سایت حرفه ای بر اساس آخرین تکنولوژی های روز دنیا

همانطور که مستحضر هستید امروزه بیشتر بازدیدها توسط گوشی های موبایل صورت می گیرد پس یکی دیگر از لازمه های سایت حرفه ای، واکنش گرا (رسپانسیو) بودن آن می باشد. اگر یک وب سایت ریسپانسیو نباشد، نحوه نمایش درست و زیبایی در دستگاه هایی با صفحه نمایش های کوچک نخواهد داشت و در نتیجه این موضوع باعث می شود که شما حجم زیادی از کاربران موبایل را از دست بدهید. علاوه بر این عملکرد خوب یک وب سایت در انواع دستگاه ها ( موبایل، تبلیت و لپتاپ) یکی از معیارهای مهم رتبه بندی وب سایت ها در لیست نتایج موتورهای جستجو نیز می باشد.

عدم استفاده از تکنولوژی های منسوخ مانند فلش یا انیمیشن هایی که سایت شما را از حالت عرف خارج می کند به شدت توصیه می شود.

۵- رعایت نکات امنیتی

در طول پروسه طراحی باید تمام نکات امنیتی توسط برنامه نویسان بررسی شود و اگر حفره یا باگ های امنیتی وجود دارد آن را مرتفع سازند. وجود کدهای مخرب یا باگ های امنیتی میتواند منجر به هک شدن وب سایت شما شده و به افراد سودجو امکان دسترسی به اطلاعات شما را می دهد.

اما پس از اتمام پروسه پیشنهاد می شود اگر وب سایت شما دریافت اطلاعات از کاربران را دارد حتما گواهینامه امنیتی SSL تهیه نمایید.

گواهینامه های امنیتی علاوه بر رعایت نکات ایمنی در تبادل اطلاعات سایت با کاربران موجب افزایش رتبه شما در گوگل نیز خواهند شد. چراکه موتورهای جستجو مانند گوگل به حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین امنیت در تبادل اطلاعات، اهمیت زیادی می دهند و وب سایت هایی که این امکانات امنیتی را فراهم کرده اند را بر سایر وب سایت ها مقدم می دانند.

۶- دائما سایت خود را آنالیز کنید

پس از آنکه شرکت شما طراحی سایت در مشهد را انجام داد، باید دائما سایت را توسط آنالیزورهایی مانند GTMETRIX یا Woorank و یا … مورد بررسی قرار بدید.

این بررسی ها موجب می شود تا اگر در حین بارگذاری محتوا موضوعی از چشم شما پوشانده شده متوجه آن شوید و تا قبل از آنکه دیر شده است موضوع را رفع نمایید.

1 دیدگاه در "ویژگی های سایت حرفه ای چیست"

  1. خدایی شما خیلی کاراتون از کارای گرین وب و فراتک بهترن . در عین حال فروتن هستید عکس همکاراتون ( گرین وب ) که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده .
    من حاضر نیستم با یه سوم قیمت شما کار رو به گرین وب بدم . زمان پشتیبانی فقط یه خانوم با ادا و اطوار صحبت می کنه . تکون بخوری میگه تو پشتیبانی نیست باید قرارداد جدید. اینقد پول که میخواستم بدم که تیم برنامه نویسی می بستم که محتاج یه مشت انسان متظاهر بشم واسه یه تغییر کوچیک . ترسی ندارم از این که دیدگاهم منتشر بشه .
    امیدوارم تو کارتون موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره