مقالات

همه چیز درباره گوگل ادوردز- تبلیغات کلیکی گوگل

گوگل ادوردز چیست؟

24 آذر, 1400Zekavatگوگل ادوردز, مقالاتدیدگاه بگذارید

گوگل ادز : گوگل ادز چیست و چطور به ما کمک می کند؟

  بطور متوسط در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل توسط افراد مختلف در جهان انجام می شود. در اکثر صفحات نتایج جستجو نیز تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادوردز) دیده می شوند. این تبلیغات به این صورت اند که صاحبان کسب و کارهای آنلاین ( فروشگاهی یا خدماتی و…) هزینه ای را بابت آن پرداخت می کنند و در ازای آن یک لینک مشخص از وب سایت این کسب و کارها در صدر نتایج جستجوی گوگل ، برای عبارات مرتبط با حوزه آن وب سایت ، قرار می گیرد.

گوگل ادوردز چیست؟ چطور به ما کمک می کند؟

این کار یک روش بسیار مؤثر برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت ها است. این ترافیک بصورت هدفمند به سمت یک وب سایت هدایت می شود و کاربرانی که در مورد محصولات یا خدمات آن وب سایت در حال جستجو در گوگل هستند را به سوی سایت هدف ، هدایت می کند.

در این مقاله شما متوجه خواهید شد که گوگل ادز دقیقا چیست؟ چطور کار می کند؟ و چرا شما باید کمپین گوگل ادز را برای وب سایت خودتان راه اندازی کنید؟

گوگل ادز چیست؟

پیش از اینکه وارد بحث گوگل ادز بشویم باید بدانید که به لیست نتایج جستجوی گوگل برای هر عبارت SERP یا سِرپ می گویند. این عبارت مخفف Search Engine Results Page است.

گوگل سرویس های تبلیغاتی ارائه می دهد که در ازای پرداخت هزینه ، تبلیغات وب سایت یا اپلیکیشن شما را در سایر وب سایت هایی که از سرویس ادسنس (Google AdSense) استفاده می کنند به نمایش می گذارد. یا لینک وب سایت شما را در لیست نتایج جستجو ( SERPs) برای یک عبارت مشخص ، قرار می دهد. مکان لینک های تبلیغی ممکن است در صدر لیست یا انتهای آن قرار بگیرند و در صفحه دوم لیست نتایج جستجو نیز امکان ظاهر شدن آن ها وجود دارد.

در زیر یک نمونه از صفحه نتایج جستجوی گوگل را برای عبارت ” خرید تور کیش ” را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید لینک هایی که از طریق گوگل ادوردز در این لیست قرار گرفته اند علامت Ad را در کنار آدرس وب سایت شان دارند.

نمونه تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل بر چه اساس نمایش داده می شوند؟

تبلیغات کلیکی یا CPC گوگل در واقع نوعی مزایده اند. کسی که قصد تبلیغ در لیست نتایج جستجوی گوگل را دارد ، یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت وب سایت خودش تهیه می کند. سپس تعیین می کند که چه مقدار برای هر کلیک کاربران گوگل می خواهد پرداخت کند. بعد از این وب سایتی که بیشترین پیشنهاد را برای هر کلیک بدهد ، در لیست نتایج گوگل نمایش داده می شود. البته یک فاکتور دیگر هم در این میان تاثیر گذار است که به آن کوالیتی اسکور (Quality Score) گفته می شود. شرح کوالیتی اسکور و نحوه محاسبه و بهینه سازی آن در دیگر مقالات وبلاگ سایت آریاز بررسی می شود.

در نهایت میزان هزینه هر کلیک بر اساس یک فرمول مشخص محاسبه می شود و زمانی که کاربر بر روی تبلیغ شما در لیست نتایج گوگل کلیک می کند، هزینه آن از شارژ حساب کاربری شما کم می شود.

نحوه نمایش گوگل ادرودز در لیست نتایج گوگل

سیستم مزایده در گوگل ادز چطور کار می کند؟

سیستم مزایده در بستر گوگل ادز به این صورت است که هر زمان که کاربر عبارتی مرتبط با حوزه کاری وب سایت شما را در گوگل جستجو می کند؛ این مزایده در همان لحظه بین شما و رقبایتان در این زمینه برگزار می شود. براساس میزان Quality Score شما و میزان هزینه پیشنهادی شما به ازای هر کلیک ، گوگل تصمیم می گیرد که کدام یک از وب سایت هایی که در این زمینه در گوگل ادز شرکت کرده اند را در صدر نتایج ، به کاربر نمایش دهد. امکان دارد که در هر صفحه از نتایج گوگل ، بیش از یک تبلیغ نمایش داده شود و در انتهای صفحه نتایج هم امکان نمایش تبلیغات وجود دارد.

هرچه قیمت پیشنهادی شما و کوالیتی اسکور شما بالاتر باشد ، شانس شما برای نمایش داده شدن به کاربران در صدر لیست نتایج ، افزایش خواهد یافت.

هزینه گوگل ادز

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز به چند عامل بستگی دارد. این عوامل شامل: میزان رقابت در کلمات کلیدی ، میزان رقابت در حوزه فعالیت شما ، موقعیت جغرافیایی و کیفیت کمپین تبلیغاتی شما (Quality Score) ، می باشد. عوامل دیگری نیز در تعیین هزینه تبلیغات گوگل دخیل اند اما مواردی که در بالا گفته شد مهمترین آنها هستند.

تبلیغات کلیکی گوگل ادز

اما بطور متوسط هزینه تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز ، در ایالات متحده 2.3 دلار به ازای هر کلیک است. این عدد در سایر کشور ها ومخصوصا ایران معمولا به مراتب کمتر است.

تبلیغات گوگل ادوردز در ایران

با اینکه گوگل برخی سرویس های خود را در ایران محدود کرده است و این خدمات را به ایرانی ها ارائه نمی دهد، اما گوگل ادوردز اینگونه نیست و امکان خرید و ایجاد کمپین تبلیعات کلیکی در گوگل برای ایرانی ها نیز وجود دارد. اما آیا هرکسی قادر به ایجاد کمپین تبلیغات گوگل ادز می باشد؟

در حالت کلی بله – اما باید بدانید که رمز موفقیت یک کمپین گوگل ادز ، در این است که باید به درستی برنامه ریزی شده و استراتژی مناسبی برای آن طراحی شده باشد. رفع برخی ایرادات در ایجاد کمپین و بدست آوردن بهترین کوالیتی اسکور ( Quality Score ) برای کمپین ، کار ساده ای نیست. شرکت های زیادی وجود دارند که مدعی طراحی و پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل ادوردز هستند اما طبیعتا همه آن ها صلاحیت لازم را ندارند. ضمن اینکه افزایش Quality Score می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد اما بدست آوردن امتیاز کیفی بالا کار ساده ای نیست.

آیا صرف هزینه برای گوگل ادوردز توجیه دارد؟

قطعا طراحی و راه اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی در گوگل اگر بصورت اصولی انجام شود ، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. فرض کنید شما در وب سایت خود ساعت مچی به فروش گذاشته اید. شما می توانید با راه اندازی کمپین ادوردز برای عباراتی مانند ” خرید ساعت مچی” قیمت ساعت ساعت مچی مردانه” و دیگر عبارات مرتبط ، تمامی افرادی که این عبارات را در گوگل سرچ می کنند را به سمت وب سایت خودتان هدایت کنید. این کار باعث هدایت کاربرانی به وب سایت شما می شود که دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند.

اجازه بدید برای اثبات این موضوع به آماری که توسط گوگل در این زمینه منتشر شده است اشاره کنیم:

  • در سال 2013 حدود 1.5 میلیون کسب و کار مختلف از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کردند که در مجموع همه آنها رقمی بالغ بر 111 میلیارد دلار درآمد کسب کردند.

این موضوع میزان تاثیرگذاری گوگل ادوردز را نشان می دهد. با توجه به اینکه این آمار مربوط به سال 2013 است می توان دریافت که این رقم بصورت سالانه و در حال حاضر ، به مراتب بیشتر از این است.

شما نیز می توانید به راحتی و با کمک یک متخصص ، کمپین تبلیغات کلیکی را برای وب سایت خودتان برنامه ریزی و اجرا کنید. شک نداشته باشید که این کار اگر بصورت اصولی انجام شود ، می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید وب سایت شما و درآمد شما داشته باشد.

چگونه در ایران کمپین گوگل ادوردز راه اندازی کنیم؟

ارائه خدمات گوگل ادوردز در ایران

برای این کار شما نیاز دارید که با تمام جنبه های راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی بر پایه گوگل ادوردز آشنا شوید تا بتوانید یک کمپین خوب و مؤثر طراحی و پیاده سازی کنید و همچنین بتوانید با چالش های احتمالی آن مقابله کنید.

در این مجموعه از مقالات ، ما سعی خواهیم کرد تا شما را در زمینه طراحی و راه اندازی یک کمپین موفق و تاثیرگذار ، راهنمایی کنیم و تمام مسائل مربوط به گوگل ادوردز را به شما آموزش بدهیم. اما اگر شما سؤالی در ذهن تان ایجاد شده است می توانید آن را در قسمت نظرات همین مقاله بیان کنید و ما در اولین فرصت به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

اما راه های ساده تری هم وجود دارد. شما به راحتی می توانید با شرکت توسعه گران آریاز تماس گرفته و در این زمینه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. شرکت توسعه گران آریاز بعنوان همکار رسمی گوگل در زمینه گوگل ادوردز ، بصورت تخصصی این خدمات را ارائه می کند. طراحی کمپین تا راه اندازی و مدیریت آن و طراحی سایت در مشهد ، در این مجموعه بصورت کاملا تخصصی انجام می شود و شما می توانید بهترین نتیجه را از کمپین گوگل ادوردز خود بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره