مقالات

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟؟

23 بهمن, 1400Zekavatوب سایت, مقالاتدیدگاه بگذارید

مزایای طراحی سایت با وردپرس

در این مقاله قصد داریم تا به مزایای وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوای آماده بپردازیم. قصد داریم تا علت محبوبیت شدید وردپرس را بررسی کرده و بیان کنیم که چرا برای طراحی و راه اندازی وب سایت وردپرس یکی از بهترین گزینه های شما است. پس اگر قصد طراحی و راه اندازی وب سایت دارید و می خواهید بدانید که وردپرس پاسخگوی نیازهای شما هست یا خیر، با ما همراه باشید.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای آماده است؟

آشنایی با مزایای طراحی سایت با وردپرس

تا همین چند سال پیش، طراحی سایت کار ساده‌ای نبود؛ زیرا برای داشتن یک سایت باید به دانش برنامه‌نویسی آشنا می‌بودیم. امّا با رشد سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و.. شاهد رشد بیشتری در طراحی سایت هستیم. مزایای طراحی سایت با وردپرس باعث شده است تا کسب و کارهای بسیاری به سراغ این CMS بروند.

طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس؟ در این مقاله ما سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در مقابل سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی مقایسه کرده ایم و آن را از تمام جنبه ها بررسی کرده ایم.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا(Content Management System)  یک نرم افزار تحت وب است که امکانات کاملی را برای طراحی یک وب سایت و مدیریت آن در اختیار کاربران می‌گذارد. سیستم‌های مدیریت محتوا دارای امکانات متعددی‌اند که بر حسب نیاز می‌توان از آنها استفاده کرد. مهمترین CMSهای مورد استفاده در ایران عبارتند از:

  1. وردپرس
  2. جوملا
  3. دروپال
  4. پرستاشاپ
  5. مجنتو
    و…

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

مزیت وردپرس نسبت به دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا

وردپرس(wordpress)  با توجه به اینکه به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و محیط کاربری ساده‌ای دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است، به طوری که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس را می‌توان تعداد زیاد متخصصان آن دانست.

در هر حوزه از طراحی سایت با وردپرس که نیاز به کمک داشته باشید افراد و شرکت‌های بسیاری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

برای سفارش طراحی سایت با وردپرس با ما تماس بگیرید: 37606260-051

ساخت سایت وردپرسی

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که به سادگی می‌توان مهارت مورد نیاز برای کار با آن را بدست آورد. برای اینکه شما بتوانید سایت خود را راه‌اندازی کنید می‌توانید آموزش‌های لازم را دریافت کنید و بخش زیادی از کار را خودتان پیش ببرید. البتّه در هر جایی که دچار مشکل شدید یا فرصت کافی برای انجام کارها را نداشتید می‌توانید از کمک متخصصان یا انجمن‌های آموزش وردپرس استفاده کنید.

برای ساخت سایت وردپرسی دقت به مراحل زیر ضروری است:

1-     خرید هاست و دامنه

برای اینکه بتوان فایل‌های سایت وردپرسی را بر بستر اینترنت قرار داد نیاز به یک هاست (فضای میزبانی) داریم. هاست و سرور در وردپرس باید تحت لینوکس باشند زیرا هسته اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس با زبان برنامه‌‍‌نویسی PHP نوشته شده است. معمولا برای راه‌اندازی یک بلاگ ساده وردپرسی به حدود 200 مگابایت حجم نیاز دارید. البتّه بهتر است در شروع، هاست قوی‌تری را تهیه کنید تا در ادامه کار دچار مشکل نشوید.

هر وب سایت وردپرسی برای اینکه دسترسی به آن امکان‌پذیر شود نیاز به یک دامنه دارد. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود انواع دامنه‌های

  • ir
  • com
  • net
  • org
    و…

را تهیه کنید.

2-     دانلود فایل نصبی وردپرس

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که می‌توان به رایگان و بدون هیچ محدودیتی فایل اصلی آن را دانلود و نصب کرد.(برای دانلود آخرین نسخه وردپرس اینجا کلیک کنید)

بعد از دانلود فایل نصب وردپرس می‌توانید به راحتی آن را در هاست خود آپلود کرده و به نصب وردپرس بپردازید. معمولا فرآیند نصب وردپرس کمتر از 10 دقیقه زمان خواهد برد.

3-     قالب وردپرس

از مزایای طراحی سایت وردپرسی این است که انواع قالب‌های راستچین برای آن وجود دارد. قالب(Them) ظاهر یک سایت وردپرسی را تشکیل می‌دهد که با توجه به نوع سایت (شرکتی، فروشگاهی، خبری یا بلاگی، شخصی و…) می‌توان به انتخاب یک قالب پرداخت.

قالب‌های رایگان وردپرسی نیز در اینترنت برای دانلود وجود دارند. البتّه توصیه می‌شود که از قالب‌های استاندارد یا قالب سفارشی برای سایت خود استفاده کنید.

 

4-     افزونه‌های وردپرس

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که می‌توان هر گونه سایتی را با آن راه‌اندازی کرد. افزونه‌های(Plugins)  وردپرسی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم امکانات متعددی را به سایت اضافه کنیم. به عنوان مثال با افزونه ووکامرس می‌توان یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس ساخت. افزونه‌های دیگری در زمینه دوزبانه شدن سایت، ساخت فرم‌های ارتباطی، سئو، آمار و .. برای وردپرس وجود دارد.
اگر نیاز به افزونه خاصی دارید یا در نصب افزونه‌های وردپرسی مشکلی دارید می‌توانید از ما کمک بگیرید.

5-    به‌روزرسانی وردپرس

بعد از نصب وردپرس باید به به‌روزرسانی نرم‌افزار، قالب و افزونه‌ها پرداخت. از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که به‌روزرسانی آن به راحتی در دسترسی است و تنها با یک کلیک می‌توان سایت را به‌روزرسانی کرد.

چرا وردپرس؟

برای طراحی سایت، گزینه‌های متعددی پیش‌روی ما قرار دارد. امّا مزایای طراحی سایت با وردپرس باعث می‌شود تا افراد بسیاری به سراغ این سیستم مدیریت محتوا بروند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای وردپرس می‌پردازیم.

چرا از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنیم؟

مزایای طراحی سایت با وردپرس

جامعه مخاطبان گسترده

مهمترین ویژگی که وردپرس را برای دارندگان سایت جذاب می‌کند این است که توسعه دهندگان بسیاری بر روی این CMS کار می‌کنند. این مزیت وردپرس باعث می‌شود تا هر گونه خطا یا آسیب‌پذیری به سرعت شناسایی شود.

همچنین تعداد زیاد استفاده‌کنندگان از وردپرس باعث شده تا شاهد تولید افزونه‌های کاربردی باشیم به طوری که می‌توان گفت تقریبا هر گونه سایتی را می‌توان با آن طراحی کرد.

پشتیبانی از زبان فارسی

از مزایای مهم وردپرس، پشتیانی آن از زبان فارسی است. این ویژگی باعث می‌شود تا فرآیندها از شروع مرحله نصب وردپرس تا انتهای کار، برای کاربران قابل درک باشد. کنترل پنل فارسی از مزایای طراحی سایت با وردپرس است. به طوری که کاربران در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به مهارت مناسبی برای کار با وردپرس برسند.

تنوع قالب و افزونه‌های وردپرسی

جامعه مخاطبان گسترده وردپرس و همچنین توسعه‌دهندگان بسیاری که بر روی هسته وردپرس و افزونه‌های آن کار می‌کنند به تولید قالب‌ها و پلاگین‌های متعددی پرداخته‌اند. به همین دلیل دست طراحان در استفاده از انواع قالب و افزونه وردپرسی باز است.

در حال حاضر به راحتی می‌توان قالب و افزونه‌های بسیاری را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کرد. همچنین قالب‌های فارسی را می‌توان به راحتی از مارکت‌هایی که برای عرضه این محصولات هستند، تهیه نمود.

مزایای استفاده از وردپرس

متن باز بودن وردپرس

نرم‌افزارهای متن باز(Open Source)  ابزارهایی هستند که دسترسی به کد آنها امکان‌پذیر است. اپن سورس بودن یک مزیّت مهم محسوب می‌شود زیرا می‌توان به راحتی و بر حسب نیاز بر روی کد وب سایت تغییرات ایجاد نمود.

از مزایای طراحی سایت با وردپرس متن باز بودن آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا کسانی که با کدنویسی آشنایی دارند بتوانند به راحتی بر روی سایت تغییراتی ایجاد کنند یا افزونه‌های مورد نیاز خود را برای آن بنویسند.

سئو پسند بودن وردپرس

طراحی یک وب سایت به هدف جذب مخاطب و افزایش ترافیک صورت می‌پذیرد. یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن ترافیک سایت را افزایش داد سئو(Search Engine Optimization)  است. در سئو سعی می‌شود تا سایت با کلیدواژه‌های مشخصی در نتایج صفحه اوّل گوگل نمایش داده شود. هدفمند بودن سئو موجب خواهد شد تا شاهد افزایش ترافیک و افزایش فروش بیشتر از طریق یک وب سایت باشیم. اگر می خواهید بیشتر در مورد سئو مطالعه کنید مقاله سئو چیست؟ را در وبلاگ آریاز مطالعه کنید.

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که می‌توان به راحتی آن را سئو کرد. کدهای وردپرس برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده هستند. همچنین با استفاده از افزونه‌های سئو می‌توان به مدیریت محتواهایی که بر روی سایت قرار می‌گیرند، پرداخت.

توجه به ساختارهای محتوایی

همانطور که گفتیم در یک وب سایت، سئو اهمیت زیادی دارد. در کنار سئو توجه به بازاریابی محتوایی و انتقال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطب نیز از جمله موضوعات پر اهمیت است. خوشبختانه با طراحی سایت وردپرسی به راحتی می‌توان از ساختارهای گوناگونی در تهیه محتواها استفاده کرد.

در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس شاهد انواع بلوک‌های محتوایی هستیم که می‌توان با استفاده از آنها ظاهر یک مقاله را متفاوت کرد و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش داد.

واکنش‌گرایی

از مزایای طراحی سایت با وردپرس واکنش‌گرا(responsive)  بودن آن است. واکنش‌گرایی بدین معنا است که در دستگاه‌های مختلف(موبایل، تبلت و لپ تاپ) صفحه سایت به شکل مناسبی نمایش داده می‌شود. در حال حاضر اکثر قالب‌های وردپرس واکنش‌گرا هستند امّا باز هم بهتر است قبل از نصب قالب با گرفتن تست لایو، از واکنش‌گرایی قالب مطمئن شویم.

سریع آماده شدن سایت وردپرسی

از دیگر مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که خیلی سریع می‌توان یک سایت جدید را راه‌اندازی کرد. این ویژگی برای استارتاپ‌ها و کسب وکارهای اینترنتی که نیاز دارند در کمترین زمان ایده خود را پیاده‌سازی کنند بسیار مناسب است.

راه‌اندازی یک سایت وردپرسی بر حسب حجم کار از 2 روز تا 10 روز بیشتر زمان نیاز نخواهد داشت. به همین دلیل قیمت طراحی سایت وردپرسی نسبت به شیوه‌های دیگر بسیار مناسب است.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت با وردپرس تماس بگیرید: 37606260-051

انواع سایت وردپرسی

همانطور که گفتیم وجود انواع افزونه‌ها و قالب‌ها در وردپرس موجب شده است تا امکان ساخت انواع سایت وردپرسی وجود داشته باشد. از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که تقریبا برای هر نوع از کسب و کاری می‌توان با کمک آن یک وب سایت آماده کرد.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

یکی از انواع سایت‌های پر کاربرد، فروشگاه آنلاین است. از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که با راحتی و تنها با نصب افزونه Woocommerce یا EDD می‌توان یک فروشگاه وردپرسی را در اختیار داشت.

ووکامرس

در ووکامرس امکان فروش انواع کالاهای فیزیکی و مجازی وجود دارد. همچنین با نصب ماژول‌های مختلف روی ووکامرس امکان داشتن درگاه بانکی، تعیین سیستم حمل و نقل، انبارداری و… بوجود می‌آید. با کمک وردپرس و افزونه ووکامرس می‌توان یک فروشگاه اینترنتی کامل برای عرضه خدمت به مشتریان داشت.

EDD

با کمک افزونه EDD می‌توان یک فروشگاه فروش فایل و محصولات مجازی در وردپرس طراحی کرد. این افزونه شما را از هزینه‌های سنگین برای طراحی فروشگاه سفارشی بی‌نیاز خواهد کرد.

از مزایای طراحی سایت وردپرسی این است که می‌توان فروشگاه آنلاین را خیلی سریع راه‌اندازی کرد و به مرور زمان به تکمیل و توسعه آن با کمک افزونه‌های مختلف پرداخت.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

شرکت‌های تجاری به خوبی متوجه شده‌اند که برای موفقیت نیاز به برندینگ دارند. وب برندینگ یکی از شیوه‌هایی است که بیزینس‌های می‌توانند در آن سرنخ‌های جدیدی را برای خود ایجاد کنند. با کمک وردپرس می‌توان به طراحی انواع سایت شرکتی پرداخت. در کنار تمامی مزایای طراحی سایت با وردپرس، هم‌چنین انواع قالب‌های شرکتی بر حسب ماهیت و فعالیت‌ها آنها وجود دارد.

طراحی سایت خبری

مهمترین ویژگی وردپرس، سیستم مدیریت محتوای آن است که با کمک آن می‌توان یک رسانه خبری ایجاد کرد. سایت‌های خبری می‌توانند حجم زیادی از ترافیک را به سمت خود بکشانند. به همین دلیل بهترین ابزار برای تبلیغات آنلاین و معرفی یک کسب‌وکارند.

سفارش طراحی سایت وردپرسی

در هنگام سفارش طراحی سایت وردپرسی باید به تجربه طراح توجه داشت. بهتر است سایت خود را به افراد یا شرکت‌های طراحی سفارش دهید که نمونه کارهای مناسبی را در اختیار دارند. در سفارش سایت وردپرسی کیفیت انجام کار اهمیّت بیشتری از قیمت دارد. کسانی که طراحی سایت را ارزان انجام می‌دهند به احتمال زیاد از کیفیت کار کم خواهند کرد.

نمونه سایت‌های وردپرسی

از مزایای طراحی سایت با وردپرس این است که می‌توان نمونه سایت‌های زیادی را مشاهده کرد و براساس این نمونه به سفارش طراحی سایت وردپرسی اقدام کرد. خوشبختانه با وجود صفحه‌سازهایی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر به راحتی امکان سفارشی سازی یک سایت وجود دارد.

از مهمترین سایت‌هایی که در ایران با وردپرس طراحی شده‌اند می‌توان به همیار وردپرس، دانلودها و دیجیکالا مگ اشاره کرد.(تصاویر زیر)

نمونه سایت طراحی شده با وردپرس

نمونه سایت طراحی شده با وردپرس

سخن پایانی

مزایای طراحی سایت با وردپرس موجب شده تا شاهد تعداد زیادی از این سایت‌ها باشیم. امنیت وردپرس از جمله موضوعاتی است که با توجه به تعدد سایت‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند. البتّه با رعایت یک سری مسائل ساده و آموزش به کاربران می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد. وردپرس امکان ایجاد سایت های ساده تا پیچیده را برای شما ایجاد می کند و شما می توانید با طراحی یک قالب اختصاصی، وب سایت خود را به هر نحوی که می خواهید طراحی و پیاده سازی کنید.

شرکت توسعه گران آریاز به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی وب سایت در مشهد، خدمات طراحی سایت وردپرسی را به صورت تخصصی انجام می دهد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت پروپوزال با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره