مقالات

10 دلیل برای اهمیت داشتن وب سایت

9 اسفند, 1400Zekavatمقالات, وب سایتدیدگاه بگذارید

اهمیت داشتن وب سایت

آیا برای کسب و کار خود به یک وب سایت نیاز دارم؟ جواب، بله است. از اهمیت داشتن وب سایت تقویت فروش کالا و خدمات کسب و کارها است. با پیشرفت فناوری و تغییرات روش های تجارت، رفتار مشتری نیز دستخوش تغییر می شود. به همین خاطر اگر کسب و کار شما با این تغییرات همسو نشود، به مرور زمان از بین خواهد رفت.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

اگر کسی به دنبال نیاز‌های مرتبط با کسب و کار شما باشد، هرگز برای پرس و جو از خانه بیرون نمی‌رود. او فقط می‌خواهد در زمان کوتاهی با تایپ چند کلمه، نیاز خود را برطرف کند. از بستنی‌فروشی‌ها، کافه‌های کوچک، کسب‌وکار‌های نوپا در هر زمینه‌ای، شرکت‌های فناوری اطلاعات یا حتی مشاغل خدماتی مانند تعمیرکارها نیز صاحب یک وب‌ سایت هستند.

10 دلیل اهمیت داشتن وب سایت

1- وب سایت به برند شما اعتبار می دهد

آیا شما وب سایت هم دارید؟ این اولین سؤالی است که وقتی درباره کسب و کار خود با مردم صحبت می‌کنید، می‌شنوید. حقیقت این است که این روز‌ها مردم در انجام معاملات و مراودات بسیار باهوش تر شده‌اند. آن‌ها قبل از هر تصمیمی بار‌ها فکر می‌کنند.

بیش از ۳۰ درصد افراد، اگر کسب و کار شما هیچ وب سایتی نداشته باشد، به آن توجه نمی‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید مردم فکر کنند کسب و کار شما معتبر است، با یک شرکت طراحی وب‌ سایت مشهد تماس بگیرید و درخواست طراحی سایت بدهید. تنها در این صورت است که آن‌ها کسب و کار شما را معتبر و قابل اعتماد تلقی می کنند.

 

2- وب سایت کسب و کار شما را همیشه در دسترس قرار می دهد

یکی از دلایل اصلی اهمیت داشتن وب‌ سایت، در دسترس بودن است. وقتی نوبت به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات می‌رسد، اکثر مردم کسب و کار‌هایی که به راحتی در دسترس هستند را ترجیح می‌دهند تا هر زمان که نیاز داشتند، به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اکنون، هر زمان که صحبت از تعامل با یک کسب و کار می‌شود، بیش از ۶۳ درصد از مشتریان، از وب‌ سایت رسمی شرکت، بازدید می‌کنند.

دلیل اصلی این امر این است که یک وب سایت جایی است که مشتریان می‌توانند همه چیز را در مورد کسب و کار شما پیدا کنند. به عنوان مثال، شما چه کسی هستید، چه خدماتی را ارائه می‌دهید، چگونه می‌توان با شما تماس گرفت. همچنین، یک وب سایت رسمی 24/7 است به این معنا که ۷ روز هفته و تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، در دسترس قرار دارد. در نتیجه، مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از خدمات شما استفاده کنند.

 

3- ایجاد درک بهتر برای مشتریان، با ایجاد یک وب سایت

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ یک وب سایت می‌تواند به شما در ایجاد یک رابطه قوی و طولانی مدت با مشتریان خود کمک کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک وب سایت باعث می‌شود شما معتبر به نظر برسید. این موضوع یک سطح اولیه از اعتماد را با مشتریان ایجاد می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا با شما تجارت کنند.

هنگام ساخت یک وب سایت، تمام جنبه‌های مهم کاربران را باید در نظر گرفت. مانند آنچه کاربران دوست دارند و چه ویژگی‌هایی باعث ماندگاری آن‌ها می‌شود. با داشتن یک وب‌ سایت، اعتماد مشتریان را جلب کنید و تجربه کاربری بی‌عیب و نقصی را به آن‌ها ارائه دهید. در نتیجه آن‌ها می‌مانند و افراد بیشتری را با خود همراه می‌کنند.

به این ترتیب مشتریان وفاداری را به دست می‌آورید که از شما حمایت و به رشد شما کمک می‌کنند، این دلیل بزرگ دیگری است که چرا باید با یک طراح وب سایت تماس بگیرید.

 

4- با وب سایت، محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید

اگر می‌خواهید مردم محصولات شما را بخرند یا از خدمات شما استفاده کنند، نحوه ارائه آن، نقش مهمی ایفا می‌کند. این موضوع مهم است، به خصوص اگر شما یک استارتاپ راه‌اندازی کرده‌اید. همچنین مهم است که بتوانید تخصص خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید، که داشتن یک وب‌ سایت می‌تواند به انجام این کار کمک بسیاری کند.

این موضوع به شما آزادی خلاقیت می‌دهد. اهمیت داشتن وب‌ سایت این است که شما می‌توانید خدمات خود را به روشی که می‌خواهید نمایش دهید. می‌توانید از تصاویر زیبا، فیلم‌های آموزشی کوتاه و دستورالعمل‌های PDF قابل دانلود استفاده کنید.

مشتریان آنچه را که به دنبالش هستند را به دست می‌آورند. بنابراین، آن‌ها می‌مانند و به هیچ جای دیگری برای خرید نمی‌روند. این موضوع در نهایت به شما در ایجاد یک پایگاه، در جهت داشتن مشتری وفادار کمک می‌کند.

 

5- یک وب‌ سایت باعث می‌شود برند شما بیشتر دیده شود

یک رستوران زیبا وجود دارد با غذا‌های فوق‌العاده و خدمات باورنکردنی، ولی با این وجود مراجعه‌کنندگان بسیار کمی دارد، چرا که افراد زیادی در مورد آن رستوران اطلاعات ندارند. حقیقت این است که یک برند، بدون وب سایت چیزی جز یک کسب و کار کوچک نیست.

جای تعجب نیست که با وجود ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت، استقبال چندانی از آن نمی شود. بنابراین، اگر می‌خواهید برند شما بدرخشد و مردم درباره کسب و کار شما بدانند، با یک تیم حرفه‌ای برای داشتن یک وب‌ سایت خوب و حرفه ای مشورت کنید. شک نکنید که تاثیر آن را در افزایش فروش و یا حتی افزایش تعداد مراجعین به فروشگاه خودتان خواهید دید.

 

6- گوگل، بازاریاب رایگان کسب و کار شما است

حضور در لیست نتایج جستجوی گوگل با وب سایت

از مزیت طراحی وب سایت، این است که یک وب‌ سایت می‌تواند وارد فهرست‌های جستجوی Google شود، بنابراین یافتن شما برای مشتریان آسان می‌شود. در زمان‌های قدیم، زمانی که مشتریان قصد تجارت با یک شرکت را داشتند، یک بررسی دقیق پیشینه انجام می‌دادند، با هر مشتری قبلی تماس می‌گرفتند تا در مورد شرکت مورد نظر سؤال کنند و بعد از اینکه مطمئن شدند، تجارت خود را انجام می‌دادند.

اما زمانه تغییر کرده است. مشتریان در این زمینه باهوش تر شده‌اند. آن‌ها دیگر نمی‌خواهند وقت خود را برای انجام بررسی‌های اولیه تلف کنند. در عوض، آن‌ها جستجو در گوگل را ترجیح می‌دهند. در واقع، این اولین کاری است که آن‌ها پس از شنیدن نام برند شما انجام خواهند داد.

حال اگر وب‌ سایتی با سئوی مناسب داشته باشید، در جستجو‌های برتر گوگل قرار می‌گیرد. به غیر از این، افراد با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما نیز می‌توانند شما را پیدا کنند.

اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه سئو وب سایت نیاز دارید مقاله سئو چیست؟ را مطالعه کنید.

این موضوع باعث می‌شود در بین مردم محبوبیت بیشتری داشته باشید و افراد بیشتری مایل به تجارت با شما باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید استارتاپ شما مشهور شود و مشتریان بتوانند به راحتی شما را در گوگل پیدا کنند، یک وب‌ سایت داشته باشید. این تصمیم در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود.

 

7- ظاهر وب سایت شما بیانگر اعتبار شماست!

بیش از ۷۵ درصد از مردم معتقد هستند که اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی وب سایت آن قضاوت می‌کنند. این بدان معناست که اگر یک وب سایت داشته باشید که آن‌ها را درگیر کند، سطح اولیه اعتماد را ایجاد و اعتبار خود را ثابت می‌کنید، در نتیجه مشتریان بیشتری با شما تجارت می‌کنند.

اکنون، از اهمیت داشتن وب سایت این است که اگر وب‌ سایت نداشته باشید، مشتریان در وهله اول حتی شما را در نظر نمی‌گیرند، چه برسد به اینکه به شما اعتماد کنند و فکر کنند که می‌خواهند با شما تجارت کنند. با نداشتن وب سایت، شانس خود را از دست خواهید داد. بنابراین، با نداشتن وب سایت اشتباه نکنید.

 

8- وب‌ سایت بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است

اهمیت وب سایت در بازاریابی آنلاین

از اهمیت داشتن وب سایت، بهره‌مندی از بازاریابی آنلاین است. همه ما می‌دانیم که بازاریابی سنتی چقدر گیج‌کننده و زمان بر است. بازاریابی همچون تبلیغات چاپی و بروشور‌ها برای شما هزینه زیادی دارند و تلاش زیادی را می‌طلبند. با این حال، نتایج به دست آمده نیز در حد مطلوب نیستند.

از طرف دیگر، بازاریابی اینترنتی هزینه کمتری دارد و مؤثرتر است. این موضوع می‌تواند نتایج بهتری را با کار سخت کمتر به همراه داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید کار‌ها را سریعتر انجام دهید، جایگزین بسیار بهتری است. در حال حاضر، در حالی که بازاریابی آنلاین می‌تواند یک گزینه مؤثر برای تبلیغ کسب و کار شما باشد، اگر وب سایت ندارید، واقعاً مهم نیست.

وب سایت را خورشیدی در نظر بگیرید که تمام سیارات به دور آن می‌چرخند. یک وب سایت، مقصد نهایی خواهد بود و آن را به مشتریان خود از کانال‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی، بازاریابی ایمیلی و کانال‌های ویدیویی، معرفی خواهید کرد.

این ارقام ثابت می‌کند که رسانه‌های مختلف بازاریابی آنلاین چقدر می‌توانند مؤثر باشند:

  • بیش از ۶۷ درصد از افراد هر روز در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند.
  • شرکت‌هایی که ۱۶ بار در ماه وبلاگ می‌نویسند، ۵ برابر بیشتر، مشتری دارند.
  • ویدیو در صفحه اصلی وب سایت، می‌تواند نرخ بازدید از سایت را تا ۸۰ درصد افزایش دهد.

بنابراین، اگر می‌خواهید از بازاریابی آنلاین بهره‌مند شوید، داشتن یک وب سایت برای تجارت شما ضروری است.

 

9- مشتریان خود را از طریق وب سایت، به صورت استراتژیک هدف قرار دهید

جذب مشتری بصورت هدفمند از طریق وب سایت

از مزیت طراحی وب سایت این است که نه تنها می‌توانید افراد را وادار به بازدید از وب‌ سایت خود کنید، بلکه می‌توانید معیار‌های عملکرد کلیدی زیر را نیز پیگیری کنید:

  • تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند (بازدیدکنندگان عادی).
  • تعداد افرادی که فقط یک بار از وب سایت شما بازدید کرده‌اند.
  • تعداد دفعاتی که یک صفحه توسط کاربران بازدید شده است.
  • تعداد افرادی که بدون خواندن صفحه‌ای، سایت را ترک کردند.
  • افراد برای چه مدت از محتوای وب سایت شما بازدید می‌کنند (میانگین زمان حضور در سایت).

همه این آمار‌ها به شما کمک می‌کنند تا دریابید که چگونه می‌توانید مشتریان خود را به صورت استراتژیک هدف قرار دهید. شما می‌توانید بدانید که کاربران چه نوع محتوایی را دوست دارند و چگونه می‌توانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید تا آن‌ها بمانند. در نتیجه وب‌ سایت شما بهتر می‌شود و افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند. بنابراین، باید روی داشتن یک وب سایت خوب تمرکز کنید.

 

10- همه رقبای شما، یک وب سایت دارند

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ این نکته ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما بسیار منطقی است، شما در بازار تنها نیستید. در حال حاضر هزاران شرکت وجود دارند که محصولات و خدمات مشابه با محصولات و خدمات شما را می‌فروشند و ارائه می‌دهند که اکثر آن‌ها دارای وب‌ سایت هستند.

این بدان معناست که اگر تمام نکاتی را که در این وبلاگ بیان شد را در نظر بگیرید، آن‌ها در موقعیت بهتری نسبت به شما قرار دارند. آن‌ها در بازار معتبرتر به نظر می‌رسند، سطح اعتماد اولیه مخاطبان خود را به دست آورده‌اند، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارند و همچنین از جستجو‌های گوگل سود می‌برند.

 

نتیجه گیری

کسب و کار شما به یک وب سایت نیاز دارد و داشتن آن آسان‌تر از همیشه است. در حالی که شما معتقد هستید که هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز ندارد، ما به شما نشان دادیم که اهمیت داشتن وب سایت چیست و چرا هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد. یک فرصت بزرگ برای کمک به رشد کسب و کار شما است. علاوه بر این روش های متعددی وجود دارد که می توانید بوسیله آن ها به کسب درآمد از طریق وب سایت بپردازید.

اگر امروز قصد دارید یک کار را انجام دهید تا به کسب و کار خود کمک کنید تا موفقیت بیشتری داشته باشد، این است که داشتن یک وب سایت را اولویت اصلی خود قرار دهید. داشتن وب سایت فرصتی است تا آنچه رقبای شما از دست داده‌اند را به کار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره