مقالات

گوگل ادوردز یا Google Adwords چیست؟

گوگل ادوردز Google Adwords

10 اردیبهشت, 1397Zekavatگوگل ادوردز, مقالاتدیدگاه بگذاریدبرچسب‌ها:,

تبلیغات در گوگل بوسیله گوگل ادوردز Google AdWords

با توجه به گستردگی بیکران اینترنت و نیاز تمامی افراد، شرکت ها و سازمان ها، استفاده از آن امری ضروری و حیاتی می باشد و عملا کسب و کارهایی که از این فضا استفاده درستی نداشته باشند، با چالش های بسیاری مواجه خواهند شد. در همین راستا موتورهای جستجو از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

همان طور که مستحضر هستید، گوگل Google معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجو می باشد که میانگین بازدید آن طبق گزارش های وب سایت internetlivestats در روز ۳.۵ میلیارد نفر می باشد که میانگین سرچ های روزانه آن ۱.۲ تریلیون بار می باشد.(تا سال 2012)

با توجه به این آمار، قطعا شما نیز متوجه شدید که حضور یک وب سایت در لیست نتایج جستجوی گوگل، تا چه حد می تواند برای این وب سایت مفید واقع شود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تنها حضور در این لیست نمی تواند برای یک وب سایت ترافیک و بازدیدکننده ایجاد کند. یک وب سایت برای اینکه در لیست نتایج گوگل دیده شود باید در بالای این لیست قرار بگیرد.

بیش از نیمی از ترافیک را سه نتیجه اول در لیست نتایج گوگل دریافت می کنند. اما رسیدن به این رتبه ها از طریق سئو، می تواند بسیار زمان بر باشد و اگر قرار باشد سئوی وب سایت را برون سپاری کنیم، این کار بسته به حوزه فعالیت وب سایت می تواند هزینه های زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

اما گوگل با معرفی سرویس گوگل ادوردز، این امکان را به وب سایت ها می دهد که با صرف هزینه در ازای هر کلیک روی تبلیغ آن ها، لینک وب سایت شان را در رتبه های بالای لیست نتایج گوگل نمایش دهد.

این رتبه به عوامل مختلفی بستگی دارد اما بصورت کلی تبلیغات گوگل ادوردز بسته به شرایط در صدر لیست نتایج (رتبه صفر)، انتهای صفحه اول و یا حتی در بالا و انتهای صفحه دوم لیست نتایج گوگل نیز نمایش داده شوند.

ابزار گوگل ادوردز Google AdWords در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت گوگل معرفی و آماده استفاده شد. این ابزار به کسب و کارها کمک می کند تا بدون انجام فعالیت های مداوم و زمان بر سئو، در لیست نتایج جستجو گوگل برای عبارات مشخص دیده شده و کاربر جذب کنند. هزینه این تبلیغات به صورت PPC و یا پرداخت در ازای کلیک انجام می شود.

به این معنی که بعد از هربار کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، هزینه مشخصی از شارژ حساب کاربری گوگل ادوردز صاحب وب سایت کسر می شود. اما مسئله ای که اهمیت زیادی دارد، نحوه طراحی و پیاده سازی کمپین تبلیغات بر بستر گوگل ادوردز است.

این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد چراکه ایجاد یک کمپین موفق و پربازده، می تواند برای افراد مبتدی و بی تخصص بسیار چالش برانگیز باشد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که بودجه چند صد دلاری افراد بخاطر ایجاد کمپین غیر حرفه ای و به علت عدم توجه به جزئیات در عرض کمتر از یک روز بدون بازده مفیدی، به اتمام رسیده است.

اما گوگل ادوردز Google AdWords چیست؟

موتور جستجوی گوگل شامل دو روش جهت جستجو می باشد:
۱- جستجوی رایگان
۲- جستجوی غیر رایگان یا همان گوگل ادوردز Google AdWords

تفاوت جستجوی رایگان و غیر رایگان در گوگل

۱- در جستجوی رایگان فاکتورهای بسیاری که در سئو SEO شما تاثیر گذار می باشد که ماحصل این فاکتور ها به جایگاه شما در موتور جستجو گوگل اشاره خواهد کرد که به ازای یک یا حداکثر چند عبارت در میان نتایج جستجو قرار می گیرید اما در تبلیغات گوگل شما می توانید به ازای هر عبارتی که تمایل دارید در جستجو قرار بگیرید.

۲- در جستجوی رایگان ممکن است سایت شما در نتایج پایین مثلا در صفحات دوم به بعد قرار بگیرد و به این دلیل که معمولا کاربران در همان صفحه اول به نتیجه خواهند رسید، در نتیجه وب سایت شما دیده نخواهد شد اما در تبلیغات گوگل سایت شما می تواند در صفحه اول یا حتی اولین نتیجه قرار بگیرد.

۳- در جستجوی رایگان برای قرار گرفتن سایت در نتایج زمان نیاز است و گاها این زمان ماه ها به طول می انجامد اما در تبلیغات گوگل وب سایت شما کمتر از یک ساعت در محل مورد نظر شما قرار خواهد گرفت.

۴- در تبلیغات گوگل شما می توانید وب سایت خود را در کشوری خاص و یا زبانی خاص به نمایش در آورید اما در جستجوی رایگان این چنین نمی باشد.

۵- در جستجوی رایگان هیچ گزارشی از طرف گوگل در اختیار شما قرار نمی گیرد اما در تبلیغات گوگل گزارشات مفصلی از طرف گوگل در اختیار شما قرار می گیرد و با این گزارش ها می توانید کمپین خود را مدیریت کنید به نحوی که بهترین بازخورد را برای شما داشته باشد.

مزایای تبلیغات گوگل در مقایسه با انواع روش های تبلیغاتی دیگر

گوگل ادوردز Google Adwords سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. با گوگل ادوردز Google Adwords می توانید به راحتی و به سرعت، تبلیغات کالا، خدمات و یا اطلاعات خود را ایجاد نموده و آن را به تمامی افرادی که به دنبال محصول و یا خدمات شما می گردند، نمایش دهید.

تبلیغات ساخته شده توسط خودتان را می توانید در صفحات نمایش جستجوی گوگل و یا شبکه بزرگ تبلیغاتی گوگل نمایش دهید. به عبارت دیگر، گوگل ادوردز ابزاری است برای نمایش تبلیغات شما فقط برای افرادی که در جستجوی آن هستند.

به عنوان مثال اگر کاربری عبارت “بلیط هواپیما” را در قسمت جستجوی گوگل وارد کند گوگل نتایج متعددی که مرتبط با بلیط هواپیما است را در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد. گوگل علاوه بر این نتایج در قسمت بالا یا پایین صفحه تبلیغات ادوردز را همراه با نوشته کوچک Ad (کادر سبز رنگ) در کنار نتیجه جستجو نمایش می دهد.

می توانید برای هر گروه از محصولات خود، متن های تبلیغاتی متنوع و گروه های مختلفی از واژه های کلیدی مرتبط را انتخاب نموده و همچنین زمان نمایش، منطقه جغرافیایی، بودجه روزانه و پرداخت برای هر کلیکی که بر روی آگهی شما می شود را تعیین نمایید.
لازم به ذکر می باشد، تمامی فاکتورهای فوق قابل تعیین و ویرایش می باشد.

۱- در روش های معمول تبلیغ مثلاً بیلبورد، روزنامه، تلویزیون و تمام روش های مشابه دیگر، شما در یک مکان و بدون در نظر داشتن میزان سود مجبور به پرداخت هزینه می باشید اما در گوگل ادوردز Google Adwords شما فقط به ازای کاربرانی که به دنبال محصول و یا خدمات شما می گردند هزینه پرداخت می نمایید.

۲- هزینه تبلیغ در گوگل بسیار جزئی و در اکثر موارد حدودا ۵ سنت به ازای هر کاربر می باشد در صورتی که در روش های معمول و سنتی شما باید میلیون ها تومان هزینه نمایید تا شاید بتوانید تعدادی مشتری جذب نمایید.

۳- در تبلیغات گوگل مدت و تعداد نمایش تبلیغ کاملا رایگان بوده و تنها به ازای هر کلیک هزینه پرداخت خواهید نمود.

۴- در سیستم گوگل عملا امکان تقلب و انجام تعداد زیادی کلیک بر روی تبلیغ وجود ندارد و شما تنها به ازای کاربران مرتبط هزینه پرداخت می نمایید.

۵- سیستم تبلیغات گوگل در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغاتی جهان می باشد و در ایران نیز طی دو سال گذشته گسترش زیادی داشته است.

۶- بیش از 80 درصد کاربران اینترنت در ایران و جهان از موتور جستجوی گوگل استفاده می نمایند.

چرا تبلیغ در گوگل توسط توسعه گران آریاز

۱- گارانتی قیمت
توسعه گران آریاز در حال حاضر دارای تعداد کثیری کاربر می باشد و به طور کل سیاست ما همانند تمامی شرکت های پیشرو در جهان سود کمتر و فروش بیشتر می باشد. به همین منظور قیمت های ما بسیار مناسب تر از رقبا می باشد.

همچنین جهت مشاهده و مقایسه قیمت ها می توانید با مراجعه به صفحه قیمت گوگل ادوردز اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید

۲- تکنیک حداقل هزینه کلیک

توسعه گران آریاز ارائه دهنده تکنیک حداقل هزینه کلیک می باشد. به این ترتیب که حداقل هزینه هر کلیک بین ۲ الی ۵ سنت خواهد بود و هرگز به طور معمول هزینه کلیک از ۵ سنت بیشتر نخواهد شد.

۳- تبلیغات همزمان در همه زبان های بین المللی

با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه کشور، امکان انتخاب زبان فارسی تبلیغات در گوگل غیر فعال شده است اما با توجه به ارائه راهکارهای بین المللی توسط شرکت توسعه گران آریاز این مهم قابل انجام شده است و شما می توانید تبلیغات خود را صرفا به کاربران ایرانی یا … نمایش دهید.

۴- مشاوره SEO رایگان

با توجه به فاکتورهای کلیدی جهت تعیین قیمت هر کلیک، بحث بهینه سازی سایت SEO نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند. به همین منظور شرکت توسعه گران آریاز مشاوره و حتی ویرایش های مورد نیاز وب سایت را به صورت رایگان جهت بهبود روند کمپین های تبلیغاتی مشتریان خود، انجام می دهد.

علاوه بر این کارشناسان گوگل ادوردز ما در شرکت آریاز، با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارند، به شما در انتخاب کلمات کلیدی پولساز و طراحی و پیاده سازی کمپین تان کمک می کنند و کمپین شما را به گونه ای طراحی می کنند که شما بتوانید از بودجه تبلیغات تان نهایت استفاده را کرده و از هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری شود.

همچنین بعد از راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز Google Adwords شما، متخصصین توسعه گران آریاز با توجه به گزارش گوگل ادوردز مشاوره های کاربری جهت بهینه سازی کمپین خدمتتان ارائه می دهند تا عملا با صرف کمترین هزینه، بیشترین فیدبک را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون گزارش های گوگل ادورز می توانید به مقاله تحلیل گزارش گوگل ادوردز مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره