مقالات

بهینه سازی تصاویر با فتوشاپ

بهینه سازی تصویر در فتوشاپ

15 مرداد, 1396Zekavatبهینه سازی وب سایت, مقالاتدیدگاه بگذاریدبرچسب‌ها:

آموزش بهینه سازی تصویر در فتوشاپ

زمانی که شما قصد دارید یک تصویر را در وب سایت خود بارگزاری کنید، باید تا حد امکان و تا جایی که به کیفیت تصویر لطمه نزند حجم آن را کاهش دهید. این کار باعث می شود که هم سرعت بارگزاری صفحات وب سایت شما بیشتر شود و هم باعث می شود که منابع هاست شما کمتر اشغال شوند. 

عده زیادی از مشتریان ما در شرکت طراحی سایت مشهد، به این موضوع توجه نکرده و پس از مدتی از پر شدن فضای هاست وب سایت شان و کاهش سرعت بارگزاری آن اعلام نارضایتی می کنند. به همین خاطر ما در این آموزش قصد داریم که بهترین و مؤثرترین روش بهینه سازی حجم تصاویر را برای وب سایت به شما آموزش دهیم.

برای بهینه سازی تصویر به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید حجم تصاویر خود را کاهش داده و آن ها را بهینه سازی کنید به تنها چیزی که نیاز دارید، نرم افزار Adobe Photoshop است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید با یک روش خیلی ساده، حجم تصاویر خود را بدون کاهش کیفیت، تا حد چشمگیری کاهش دهید.

کلیه مراحل بهینه سازی تصویر را در این آموزش بصورت کامل و بصورت تصویری به شما آموزش می دهیم و شما می توانید سؤالات و مشکلات خود را در این زمینه در قسمت نظرات بیان کنید و ما به سرعت به شما پاسخ می دهیم تا مشکلات شما برطرف شوند.

آموزش گام به گام بهینه سازی تصویر

قبل و بعد از بهینه سازی تصویر

مرحله اول: اولین گام برای بهینه سازی تصویر، این است که شما نرم افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop) را دانلود و نصب نمایید.

مرحله دوم: در این مرحله شما باید تصویر مورد نظر خود را در نرم افزار فتوشاپ فراخوانی کنید. برای این کار، وارد فتوشاپ شده و در قسمت سمت راست بر روی گزینه Open کلیک نمایید. سپس به محل ذخیره سازی تصویر مدنظرتان رفته و آن را انتخاب کرده و Open را بزنید.

مرحله سوم: در این مرحله تغییرات مورد نظرتان را بر روی تصویر اعمال کنید. پس از پایان ویرایش تصویر، در قسمت بالا سمت راست در محیط فتوشاپ، بر روی منوی File کلیک کنید؛ سپس موس خود را بر روی گزینه Export نگه داشته و مانند تصویر بر روی گزینه Save For Web(Legacy) کلیک کنید. شما می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Shift+S نیز این کار را انجام داده و مستقیما وارد صفحه بهینه سازی تصویر شوید.

بهینه سازی تصویر در فتوشاپ مرحله اول

مرحله چهارم: در صفحه ای که باز می شود، چند گزینه وجود دارد که باید تنظیمات خود را بر روی آن ها اعمال کنید. این موارد را بر اساس شماره هایی که در تصویر می بینید توضیح می دهیم:

بهینه سازی تصویر در فتوشاپ مرحله دوم

  1. با استفاده از این منو می توانید فرمت خروجی تصویر را مشخص کنید. در صورتی یک تصویر ساده دارید آن را بر روی JPEG قرار داده و اگر تصویر بصورت بدون بک گراند یا Transparent است گزینه PNG24 قرار دهید.
  2. این قسمت می توانید کیفیت تصویر را تعیین کنید. این قسمت شامل پنج گزینه است: Low، Medium، High، Very High و Maximum می باشد. هر چه کیفیت تصویر بیشتر شود، حجم خروجی نیز بیشتر می یابد. برای تصاویر عادی که جزئیات ریزی ندارند گزینه High و Medium بهترین گزینه هستند.
  3. این فیلد به شما این اجازه را می دهد که بصورت دستی میزان کاهش کیفیت تصویر را تعیین کنید. این عدد را می توانید از 100 ( بدون هیچگونه کاهش کیفیت) و صفر ( کاهش شدید کیفیت) تعیین کنید. ( اگر از گزینه های منوی قبل که در شماره 2 شرح داده شد استفاده می کنید نیازی نیست این عدد را تغییر دهید.) بهترین مقدار برای این فیلد بین 60 تا 80 برای تصاویر عادی است.
  4. در این قسمت این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید اندازه یا سایز تصویر خروجی خود را تعیین کرده و میزان رزولوشن آن را تغییر دهید. اگر نیازی به تغییر سایز نیست این قسمت را دستکاری نکنید.
  5. این قسمت به شما حجم تصویر خروجی را نشان می دهد. همانطور که می بینید این تصویر که حجم اولیه آن حدود 1.1 مگابایت بوده،  با 60 درصد کیفیت اولیه و کاهش عرض آن از 2500 پیکسل به 1000 پیکسل، به 257 کیلوبایت رسیده است.
  6. در انتها و پس از اعمال تنظیمات موردنظرتان بر روی گزینه Save کلیک کرده و مسیر ذخیره سازی تصویر را تعیین کنید و در انتها بر روی Save کلیک کنید.

اکنون تصویر شما تا حد بسیار خوبی بهینه سازی شده است. اما کار به اینجا ختم نمی شود و پس از این کار باید تصویر خروجی را تاحد ممکن به کمک یک ابزار آنلاین، فشرده کنیم.

بهینه سازی تصویر به کمک ابزارهای آنلاین فشرده سازی تصاویر

پس از اینکه تصویر خود را با فتوشاپ بهینه سازی کردید، می توانید حجم آن را تا حد بیشتری نیز کاهش دهید. وب سایت های زیادی وجود دارند که بصورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود نرم افزار دیگری، فشرده سازی می کنند. ابزاری که ما برای فشرده سازی تصاویر سایت خودمان استفاده می کنیم، TinyPNG نام دارد.

کار با این ابزار بسیار ساده است. شما کافی است که وارد وب سایت Tinypng.com شده و تصویری که در مرحله قبل بهینه سازی کردید را در این سایت بارگزاری کنید و سپس این ابزار تصویر را برای شما فشرده سازی کرده و لینک دانلود آن را در اختیار شما قرار می دهد.

فشرده سازی تصاویر برای وب سایت

پس از این کار همانطور که در تصویر زیر مشخص شده، شما می توانید میزان فشرده سازی تصویر را درکنار گزینه Download ، مشاهده کنید. این عدد به درصد بیان می شود. ( توجه داشته باشید که میزان فشرده سازی تصویر به ترکیب رنگ تصویر و فرمت آن بستگی دارد و در برخی تصاویر این عدد حتی تا مقدار 80درصد و بیشتر نیز افزایش می یابد.)

آموزش فشرده سازی تصاویر برای بارگزاری در وب سایت

سپس تنها کافیست بر روی گزینه دانلود کلیک کنید تا تصویر فشرده شده را ، دانلود کنید و سپس می توانید آن را در وب سایت خود بارگزاری کنید.

کلام پایانی

بهینه سازی تصویر و کاهش حجم آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت بارگزاری سایت شما داشته باشد. علاوه بر این شما با بهینه سازی تصویر می توانید از منابع و فضای هاست وب سایت خود نیز بیشترین استفاده را کرده و تصاویر بیشتری را در فضای هاست سایت تان نگه داری کنید.

سرعت وب سایت یکی از فاکتورهای اساسی سئو وب سایت است و موتوهای جستجو به سایت هایی که در کمتر از 5 ثانیه بارگزاری می شوند، اهمیت بیشتری می دهند. علاوه بر این بارگزاری سریع وب سایت برای کاربر سایت شما نیز خوشایند است و کاربران سایت هایی که در زمان کمی بصورت کامل بارگزاری می شوند را دوست دارند. پس بهینه سازی تصویر در تجربه کاربری نیز تاثیر مثبتی دارد.

شما باید برای تمامی تصاویر وب سایت خود این کار انجام دهید تا حجم آن ها را تا حد ممکن کاهش دهید. حتی اگر تصاویر شما ابعاد بسیار بزرگی دارند و کیفیت آن ها نیز نباید کاهش پیدا کند، باز هم با این روش می توانید حجم آن را تا حد ممکن بهینه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره