مقالات

آموزش ارسال فایل در تلگرام

آموزش تصویری ارسال فایل در تلگرام

15 مرداد, 1396Zekavatمقالاتدیدگاه بگذاریدبرچسب‌ها:

آموزش ارسال فایل در تلگرام

در بسیاری موارد شما مجبور می شوید که یک فایل سنگین را برای یکی از دوستان یا همکاران خودتان ارسال کنید. در این مواقع شما باید به سراغ سرویس های بارگزاری فایل رفته و فایل خود را در آن ها بارگزاری کنید و سپس لینک دانلود آن را برای شخص مورد نظرتان ارسال کنید. اما اپلیکیشن تلگرام این مشکل را برای شما برطرف کرده و شما می توانید تا سقف دو گیگابایت را بصورت یکجا برای هر شخصی که بخواهید ارسال کنید.

فرایند ارسال فایل در تلگرام به این صورت است که اگر فایل شما کمتر از دو گیگابایت باشد به راحتی می توانید آن را مستقیما در تلگرام برای هر فردی بفرستید؛ اما اگر حجم فایل مدنظرتان بیشتر از دو گیگابایت است باید آن را بصورت آرشیو و در چند قسمت از طریق تلگرام ارسال نمایید.

در این مقاله از وب سایت آریاز، بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد،  قصد داریم به شما بصورت کامل ارسال فایل در تلگرام را آموزش بدهیم تا شما بتوانید بدون دردسر و به راحتی هر مقدار فایل که لازم دارید را برای هرکسی در تلگرام ارسال کنید.

چه زمانی نیاز به ارسال فایل در تلگرام نیاز داریم؟؟

ارسال فایل در تلگرام یک قابلیت فوق العاده برای این نرم افزار است. شما شاید نخواسته باشید که فایل مورد نظرتان را برای کسی ارسال کنید و فقط می خواهید آن را در یک فضای ابری ذخیره کنید تا هر وقت که به آن نیاز داشتید به راحتی آن را دانلود کنید.

اما کاربرد ارسال فایل در تلگرام به اینجا ختم نمی شود. ارسال تصاویر و ویدئوها بصورت فایل در تلگرام باعث می شود که تصویر یا ویدئو شما بدون افت کیفیت و با همان کیفیتی که شما آن را در موبایل یا کامپیوتر خود ذخیره کرده اید برای مخاطب شما ارسال شود.

گاهی اوقات شما می خواهید یک فیلم ویا یک نرم افزار کامپیوتر را که حجم زیادی دارد برای یکی از مخاطبین خود ارسال کنید که در این جا نیز تلگرام این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید بینهایت فایل را در یک فضای ابری در محیط اپلیکیشن تلگرام ذخیره کنید. بله! بینهایت!!!

اکثر سرویس های ذخیره ابری مانند گوگل درایو به میزان فایل هایی که می توانید بارگزاری کنید را محدود می کنند. بطور مثال گوگل درایو با ازای هر اکانت 15 گیگابایت فضای ابری رایگان به شما می دهد و در سایر موارد نیز همینطور است و شما برای فضای بیشتر باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. اما تلگرام اینگونه نیست و هیچگونه محدودیتی در حجم ارسال فایل برای شما ایجاد نمی کند.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که شما باید فایل های بیشتر از دو گیگابایت را بصورت آرشیو درآورده و در چند قسمت ارسال کنید. ما در این مطلب تمام این مراحل را به شما آموزش می دهیم.

چطور فایل های سنگین را به چند قسمت تبدیل کنیم؟

اولین گام برای پارت بندی کردن یک فایل سنگین این است که نرم افزار وین رار (WinRAR) را برای ویندوز یا اندروید دانلود کنید. شما می توانید با جستجوی عبارت دانلود WinRAR به راحتی این نرم افزار را برای ویندوز دانلود کرده و با جستجو نرم افزار در گوگل پلی استور نیز می توانید نسخه اندروید آن را نصب نمایید.

  اندروید

ابتدا وارد نرم افزار WinRAR در اندروید شوید و سپس از طریق آن فایلی که می خواهید به چند قسمت تقسیم کنید را پیدا کنید. سپس آن را انتخاب کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. سپس مانند تصویر زیر Add to (x) را بزنید. ( X نام فایل مدنظر شما خواهد بود.)

ارسال فایل در تلگرام اندروید

سپس در قسمت بعد بصورت زیر اقداماتی که نیاز دارید را انجام بدهید:

ارسال فایل در تلگرام اندروید مرحله دوم

  1. در اینجا می توانید نام فایل مورد نظرتان تغییر دهید.
  2. در اینجا می توانید محل ذخیره فایل ها را مشخص کنید.
  3. در اینجا فرمت فایل خروجی را می توانید تعیین کنید. حالت zip در اکثر دستگاه ها پشتیبانی می شود اما حالت rar باید توسط نرم افزار WinRAR اجرا شود. به دلخواه هر گزینه ای که دوست دارید را انتخاب کنید.
  4. در اینجا می توانید برای نمایش فایل ها یک رمز یا پسوورد تعیین کنید و شخصی که بخواهد این فایل را اجزا کند باید این پسوورد را داشته باشد. اگر فایل موردنظرتان یک فایل شخصی یا محرمانه نیست بهتر است که برای آن رمز قرار ندهید.
  5. بعد از اتمام این بخش باید در قسمت بالای صفحه گزینه Advanced را لمس کنید.

اکنون شما وارد صفحه تنظیمات پیشرفته آرشیو شده اید که باید مطابق تصویر زیر عمل کنید.

ارسال فایل در تلگرام مرحله سوم

  1. این گزینه میزان فشردگی فایل را مشخص می کند که اگر آن را افزایش دهید امکان خراب شدن فایل وجود دارد پس پیشنهاد می کنیم به تنظیمات این قسمت دست نزنید.
  2. در این قسمت شما باید مشخص کنید که فایل مد نظرتان به چند قسمت و با چه حجمی تقسیم شود. بطور مثال اگر فایل شما 10 گیگابایت باشد شما برای اینکه بتوانید آن را در تلگرام ارسال کنید باید آن را به بخش های 2 گیگابایتی تقسیم کنید. پس در این قسمت عدد 2 را وارد کنید.
  3. در اینجا باید واحد حجم فایل خود را وارد کنید. با لمس این منوی کشویی لیست گزینه های آن برای شما نمایش داده می شود که شامل :B و KB و MB و GB که به ترتیب : بایت ، کیلوبایت، مگابایت و گیگابایت می باشند. در اینجا ما گزینه گیگابایت را انتخاب می کنیم.
  4. با این تنظیمات ، فایل 10 گیگابایتی ما به 5 قسمت 2 گیگابایتی تقسیم می شود.
  5. در نهایت با لمس دکمه OK فرایند تقسیم بندی فایل آغاز می شود و پس از اتمام در محلی که مشخص کرده اید ذخیره می شود.

ویندوز

برای بخش بندی فایل های سنگین در ویندوز بدین صورت عمل کنید:

قسمت بندی کردن فایل بوسیله winrar در ویندوز

  1. بر روی فایل مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Add to archive را بزنید.
  2. در پنجره ای که باز شد و در محل مشخص شده حجم هر قسمت فایل را مشخص کنید. (برای تلگرام حداکثر 2 گیگابایت)
  3. در اینجا واحد حجم ورودی را وارد کنید. ( برای تلگرام GB یا گیگابایت را انتخاب کنید)
  4. بر روی گزینه OK کلیک کرده و صبر کنید تا فرایند به اتمام برسد.

در اینجا فایل شما به پارت های دو گیگابایتی تقسیم می شود و شما می توانید آن ها را در تلگرام برای مخاطب خود ارسال نمایید.

راهنمای ارسال فایل در تلگرام ویندوز

  1. وارد نرم افزار ویندوز تلگرام شوید و وارد صفحه چت با شخصی که می خواهید فایل ها را برای او ارسال کنید شوید.
  2. سپس بر روی علامت سنجاق که در تصویر هم مشخص شده کلیک کنید.راهنمای ارسال فایل در تلگرام ویندوز
  3. به آدرس محل ذخیره فایل ها رفته و آن ها را انتخاب کنید.
  4. برروی دکمه Open کلیک کنید.راهنمای ارسال فایل در تلگرام ویندوز مرحله دوم
  5. در اینجا می توانید در صورت نیاز به فایل های ارسالی خود کپشن یا زیرنویس نیز اضافه کنید. برای ارسال فایل ها بر روی گزینه Send کلیک کنید.راهنمای ارسال فایل در تلگرام ویندوز مرحله سوم
  6. فرایند ارسال فایل ها آغاز می شود و باید تا اتمام فرایند ارسال اتصال اینترنت خود را حفظ کنید.راهنمای ارسال فایل در تلگرام ویندوز مرحله چهارم

راهنمای ارسال فایل در تلگرام بوسیله موبایل

  1. وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و به صفحه گفتگوی مخاطب موردنظرتان بروید. ( شخصی که می خواهید فایل ها را برای او ارسال کنید.)
  2. علامت گیره یا سنجاق را که در پایین سمت راست این صفحه مشاهده می کنید را لمس کنید.
  3. در قسمت پایین چند گزینه وجود دارد که از بین آن ها گزینه File را انتخاب کنید.
  4. در اینجا باید به محل ذخیره فایل ها رفته و آن ها را انتخاب نمایید.
  5. با لمس و نگه داشتن انگشتتان برروی یک فایل امکان انتخاب چندین فایل بصورت همزمان برای شما ایجاد می شود.
  6. پس از انتخاب فایل های مورد نظرتان گزینه SELECT را لمس کنید.
  7. در اینجا فایل ها برای شخص مورد نظرتان ارسال خواهند شد.

توجه داشته باشید که حجم فایل ها نباید از 2 گیگابایت بیشتر باشد و در صورتی که حجم آن ها بیشتر از دو گیگابایت باشد باید آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید که در بالا نحوه انجام این کار را توضیح داده ایم.

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید در قسمت نظرات همین مطلب سؤالات خود را مطرح کنید و ما نیز در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره