مقالات

انواع کمپین های تبلیغاتی در بستر فضای مجازی

کمپین های تبلیغاتی بر روی بسترهای مجازی

16 اردیبهشت, 1397Zekavatشبکه های اجتماعی, مقالات۲ دیدگاه

انواع تبلیغات بر بستر فضای مجازی و اینترنت

جهت ایجاد کمپین های تبلیغاتی بر روی بسترهای مجازی نیاز است تا با روش های مختلف آشنا شویم. کمپین های تبلیغاتی بر بسترهای مجازی روش های مختلفی دارند و هرکدام در پلتفرم های مختلفی ایجاد و پیاده سازی می شوند.

اینکه شما از کدام یک از این روش ها برای تبلیغ کسب و کار خودتان استفاده کنید به تصمیم خودتان بستگی دارد. ما در اینجا قصد داریم تا بصورت خلاصه روش های مختلف تبلیغات را در فضای مجازی به شما توضیح دهیم.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که، تمامی این روش ها بصورت مجازی انجام می شوند و شما باید روشی را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را برای کسب و کار شما داشته باشد. تبلیغات در بسترهای مجازی، بسیار می توانند بسیار هدفمندتر و مؤثرتر از تبلیغات فیزیکی مانند بیلبورد و تراکت و یا حتی تبلیغ در شبکه های تلویزیونی باشند.

فواید ایجاد کمپین های تبلیغاتی بر روی بسترهای مجازی

مهمترین و اصلی ترین مزیت ایجاد کمپین های تبلیغاتی بر روی بسترهای مجازی، این است که این گونه کمپین های تبلیغاتی دقیقا مخاطب مورد نظر شما را به سمت وب سایت شما سوق می دهند. دلیل اصلی محبوبیت این گونه تبلیغات نیز همین است، زیرا در این روش بودجه تبلیغات شما صرف نمایش تبلیغ به افرادی نمی شود که هیچ علاقه ای به محصولات یا خدمات شما ندارند و اصلا به دنبال چنین مواردی نیستند.

اگر جامعه هدف تبلیغات شما افراد کارمند باشند و یا نوجوانان 15 تا 18 سال و یا حتی افراد خاصی که در یک منطقه مشخص از یک شهر یا کشور زندگی می کنند، تبلیغات اینترنتی می تواند نتایج خارق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورد. اما نکته ای که نقش تعیین کننده ای در این فرایند دارد این است که تمام این روش ها باید بصورت کاملا تخصصی و بصورت حرفه ای برنامه ریزی و اجرا شوند.

۱- طراحی وب سایت

در این مرحله رعایت برخی نکات الزامی می باشد تا عملا مشتری در آینده دچار مشکل نشود و مجبور به تغییرات کامل در ظاهر الخصوص اسم کسب و کار خود نباشد.
لازم به توضیح می باشد طراحی وب سایت تبلیغ محسوب نمی گردد و عملا زنجیره اولیه در ساخت برند و استارت تبلیغات می باشد.
در صورتی که قصد طراحی وب سایت ندارید، بهتر است اصلا تبلیغات نداشته باشید!

۲- تبلیغات کلیکی مخصوصا تبلیغات کلیکی گوگل Google AdWords

بعد از اتمام مرحله اول، فاز اولیه تبلیغات استارت خواهد خورد. استفاده از گوگل ادوردز “Google AdWords” بسیار ضروری و حیاتی می باشد، زیرا مسیر را به مقدار بسیاری روشن خواهد کرد.
شما با استفاده از گوگل ادوردز “Google AdWords” متوجه پتانسیل ها، نقاط ضعف و شناسایی کاربرتان خواهید شد. فرض کنین اگر در تحلیل آمار بازدیدهای وب سایت، درصد خروج کاربران بعد از مشاهده یک صفحه بالا باشد یا عملا صفحه اصلی شما بیشترین خروجی را داشته باشد و عملا کاربران وارد صفحاتی مثل تماس با ما یا محصولات نشوند، قطعا سایت شما ایراداتی دارد و یوزر فرندلی “User Friendly” نیست.

تبلیعات گوگل ادوردز، می تواند دقیقا افرادی را به سمت وب سایت شما هدایت کند که شما به آن نیاز دارید و به دنبال آن ها می گردید. بطور مثال فرض کنید شما قصد فروش یک محصول مانند کفش زنانه را دارید.

شما با ایجاد یک کمپین گوگل ادوردز بر مبنای عبارت کلیدی “کفش زنانه” می توانید کلیه افرادی که عبارات “کفش زنانه” “خرید کفش زنانه” “خرید کفش اسپرت دخترانه” “خرید کفش مجلسی زنانه” و هر عبارت مرتبط دیگری را در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنند را به سمت وب سایت خودتان و صفحه فروش کفش زنانه، هدایت کنید و به همین سادگی و با انجام کمترین فعالیت سئویی، در صدر نتایج گوگل ظاهر شده و محصولات خود را به جامعه هدف تان بفروشید.

۳- آنالیز رفتارهای مخاطب

یکی از مهم ترین قسمت های ایجاد کمپین های تبلیغاتی، رفتار شناسی کاربران می باشد. اگر رفتار شناسی کاربر صورت نگیرد، عملا تبلیغات شما حکم مسیری پرمخاطره را دارد که باید با چراغی خاموش حرکت کنید.
در آنالیزها باید بسیار دقیق و با وسواس زیاد بررسی صورت بگیرد و علت تمام رفتارها بررسی و شناسایی گردد.

۴- استفاده از شبکه های اجتماعی

پیشرفت اصلی در کمپین شما از این مرحله آغاز می شود. و این مرحله می تواند همزمان با طراحی سایت استارت بخورد. هر چند که استفاده از شبکه های اجتماعی امری بسیار راحت و ساده می باشد اما پیچیدگی و ظرافت های خاص خود را دارد.
در این مرحله باید دائما در حال آنالیز مخاطبین باشید تا همیشه صفحات شما صعودی باشند.
در شبکه های اجتماعی باید مانند محتوای زیر را داشته باشید که توضیح پیرامون هر کدام نیاز به چندین صفحه مجزا دارد:

  • ویدئوهای زنده
  • مسابقه
  • محتوای تعاملی
  • استفاده از قدرت تصویر
  • استفاده از اینفلویٔنسرها یا افرادی که در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان بالایی دارند
  • ایجاد کمپین هایی بر پایه دابسمش، انجام فعالیت های انسان دوستانه و …

۵- تبلیغات در شبکه های اجتماعی

جهت تبلیغ در شبکه های اجتماعی شما می توانید از صفحاتی که کاربران مرتبط با شما دارند یا با پرداخت هزینه مستقیم به همان شرکت مثل اینستاگرام، فیس بوک و… تبلیغات و صدای خود را به گوش همگان برسانید. در حال حاضر فیسبوک و یوتیوب این امکان را فراهم کرده اند تا شما بتوانید در آن ها بصورت PPC یا هزینه در ازای هر کلیک، تبلیغات انجام دهید.
در این مرحله شناسایی صفحه های مرتبط الزامی و حیاتی است. اهمیت این موضوع در اینجاست که شناسایی اینگونه صفحات می تواند در یافتن مخاطب مدنظرتان، کار شما را بسیار راحت کنند و تبلیغ شما را افرادی خواهند دید که در حال حاضر به حوزه فعالیت شما علاقه دارند و به دنبال محصولاتی مشابه با محصولات یا خدمات شما می باشند.

۶- تولید محتوا

حتی با داشتن بهترین وب سایت و بهترین نوع تبلیغات اگر محتوای شما نامناسب باشد، شانس کمتری را برای موفقیت خواهید داشت. داشتن محتوایی خلاقانه و تعاملی امری بسیار مهم می باشد.
جهت تولید محتوا خیلی از پارامترها نیاز است

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • تصویر برداری صنعتی
  • ساخت موشن گرافیک
  • داشتن هویت بصری و سازمانی مورد قبول
  • اینفوگرافیک
  • کلیپ های تبلیغاتی مناسب

مهمترین نکته در تولید محتوای مؤثر این است که محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد و بتواند توجه وی را به خود جلب کند. داشتن تخصص و اعتبار در زمینه که در آن محتوا تولید می کنید می تواند بسیار به شما کمک کند.

اما اگر شما تخصص کافی را در این زمینه ندارید می توانید آن را برون سپاری کنید. شرکت های زیادی در حال حاضر در ایران فعال اند که شما می توانید به آنها سفارش تولید انواع محتوا از جمله محتواهای متنی، ویدئویی، انیمیشن و اینفوگرافیک ها را بدهید.

۷- نرم افزار گوشی های هوشمند

با بررسی دقیق نیازهای مخاطب اگر نرم افزارهای مربوط به روند شما کمک خواهند کرد، هرچه سریع تر باید طراحی و پیاده سازی شوند. اما باید توجه داشته باشید که ایجاد و راه اندازی یک نرم افزار کاربردی یا Application باید بصورت دقیق برنامه ریزی شود و فرایند نیاز سنجی برای آن بصورت دقیق و کامل انجام شود تا شما را با هزینه های گزاف ایجاد و مدیریت یک اپلیکیشن درگیر نکند.

۸- استفاده از تبلیغات کلیکی بر پایه نرم افزار گوشی های موبایل

امروزه خیلی از وب سایت ها یا اپلیکیشن ها می توانند این موضوع را برای شما انجام دهند، پیشنهاد می شود در صورت داشتن نرم افزار از این روش تبلیغات هم استفاده نمایید.

۹- ایمیل مارکتینگ

نوعی از تبلیغات بر پایه ایمیل می باشد که این روزها خیلی استفاده نمی گردد اما بر اساس آنالیزهایی که از مخاطب خود دارید می توانید جهت استفاده یا عدم استفاده از آن تصمیم گیری کنید

۱۰- ویدئو مارکتینگ

در این روش می توان از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، آپارات و … که بر پایه اشتراک گذاری ویدئو می باشند، استفاده کرد.

2 دیدگاه در "کمپین های تبلیغاتی بر روی بسترهای مجازی"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره