مقالات

محبوبترین شبکه های اجتماعی در سال 2021

محبوبترین شبکه های اجتماعی در سال 2021

26 مهر, 1399Zekavatشبکه های اجتماعی, مقالاتدیدگاه بگذارید

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا در سال 2021

با رشد افزایش استفاده کابران اینترنت، محبوبیت شبکه های اجتماعی که طرفداران زیادی دارند، به صورت روزانه افزایش می یابد. شبکه های اجتماعی که اکنون به یک بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده اند، نقش پررنگی در برقراری ارتباط بین افراد و کاهش فاصله های آنها از یکدیگر دارند.

شبکه های اجتماعی

با تمام فوایدی که شبکه های اجتماعی برای ما دارند، اما همواره استفاده نادرست از تکنولوژی های خوب باعث بروز مشکلاتی نیز می شود. بستر شبکه های اجتماعی این امکان را برای ما فراهم می کند تا از سراسر دنیا دوستانی را برای خود پیدا کنیم و دامنه ارتباطات خود با جهان را افزایش دهیم. اما در کنار این موضوع عده نسبتا زیادی از افراد نیز از این بستر برای گسترش جرم، خشونت و نفرت استفاده می کنند.

انتشار مطالب غیر اخلاقی که باعث انحراف ذهن افراد و به ویژه کودکان می شود باعث شده تا عده زیادی مخالف گسترش این شبکه های باشند. اما در هر صورت شبکه های اجتماعی اکنون به عنوان یک نیاز بشر شناخته می شوند و هیچکس و هیچ چیز نمی تواند مانع پیشرفت شبکه های اجتماعی محبوب شود.

فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی

مسئله ای که مهم است این که ما باید به فرزندان خود فرهنگ و شعور استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را آموزش دهیم تا بتوانیم از آسیب های این ابزارها تا حدی بکاهیم. شبکه های اجتماعی به این منظور ایجاد شدند که مردم بتوانند از سراسر دنیا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات و تجربیات خود را با افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند.

اما متاسفانه امروز شاهد این هستیم که در شبکه های اجتماعی به افراد و عقاید آن ها توهین شده و بصورت مستقیم شخصیت افراد تخریب می شود. قرار دادن کامنت ها تنفرآمیز و توهین ها در این بسترها به حدی بر برخی افراد تاثیر می گذارد که سالانه تعداد زیادی از افراد که مورد توهین و آزار اذیت در فضای مجازی قرار گرفته اند، به افسردگی دچار شده و دست به خودکشی می زنند.

به هرحال این وظیفه نسل ما است که نحوه استفاده از این شبکه ها را به فرزندان خود آموزش بدهیم چراکه پدران و مادران ما تجربه ای در استفاده از فضای مجازی نداشته اند که به ما منتقل کنند. اما نسل ما با این شبکه ها رشد کرده و اکنون در استفاده از این بسترها بسیار با تجربه و باران دیده شده ایم.

نقش شبکه های اجتماعی در پیشرفت کسب و کارها

شبکه های اجتماعی پربازدید مانند فیسبوک در دنیا و اینستاگرام در ایران، به دلیل حضور مداوم کاربران در آن ها تبدیل شدند به یک بستر عالی برای رشد و توسعه کسب و کارها. عده زیادی حتی 100% فعالیت اقتصادی خود را در این بسترها انجام می دهند و در خارج از فضای مجازی و بصورت فیزیکی فروشگاه یا پایگاه خاصی ندارند.

اینستاگرام نیز در ایران به دلیل عدم فیلترینگ و بستر مناسب آن، تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی شده است. میلیون ها کسب و کار بصورت مجازی در این بستر فعالیت کرده و یا تبلیغات خود را در اینستاگرام انجام می دهند. به همین دلیل این شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کار ها دارند اما این به آن معنی نیست که وب سایت ها دیگر مانند قبل کارایی و بازخورد ندارند. کاملا برعکس، می خواهید بدانید چرا؟؟

مقاله سایت یا اینستاگرام را در بلاگ سایت شرکت طراحی سایت در مشهد (آریاز) مطالعه کنید تا به عمق این مسئله پی ببرید و بدانید که برای توسعه کسب و کارتان باید از وب سایت استفاده کنید یا شبکه های اجتماعی؟؟

محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سال 2021

در جدول زیر محبوب ترین شبکه های اجتماعی را بر اساس تعداد کاربران فعال در یک ماه مشاهده می کنید. این آمار بر اساس آمار ارائه شده توسط وب سایت معتبر استاتیستا (statista.com ) می باشد. که همانطور که می دانید و مشاهده می کنید، فیسبوک و یوتیوب دو پلتفرم پرطرفدار هستند که روی هم حدود 6 میلیارد کاربر فعال در طول یک ماه دارند.

تعداد کاربران شبکه اجتماعی
2,895,000,000 Facebook
2,291,000,000 YouTube
2,000,000,000 WhatsApp
1,393,000,000 Instagram
1,251,000,000 WeChat
1,000,000,000 TikTok
600,000,000 Douyin**
591,000,000 QQ
566,000,000 Sina Weibo
550,000,000 Telegram
  • این آمار براساس آخرین آمار ارائه شده توسط این شرکت ها در اکتبر 2021 می باشد.

 

Source of Statistics: www.statista.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

درخواست مشاوره